Arbetsbeskrivning
Är du serviceminded och gillar att lösa problem? Då kan du vara den nya medarbetaren som vi söker till vår IT Servicedesk i Sverige. Vår målsättning är att erbjuda de bästa IT-lösningarna så att våra kollegor upplever en optimal service och nu söker vi dig som vill vara med på den resan. Du kommer till din hjälp att få ett härligt gäng kollegor i det nordiska IT teamet.
Arbetsbeskrivning
IT Servicedesk är uppdelad mellan Stockholm, Helsingfors och Aarhus, med totalt tolv personer i teamet varav sex stycken i Stockholm.
Som medarbetare på Servicedesk blir du en viktig kontaktyta för cirka 5000 kollegor runt om i Norden. Här stödjer du både kollegor på plats och på distans, och hanterar frågor och problem som rör allt från enklare ärenden till komplexa tekniska utmaningar.
Tjänsten är ett vikariat på ett år med chans till förlängning. Placering i Järfälla.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge IT-support till kollegor i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland och Island – både i butiker och på kontor.
Hantera och felsöka ett brett spektrum av ärenden inom Windows-miljöer, Office 365 och Azure.
Supporta cirka 50 applikationer där de främsta är SAP, Office, och Viking POS.
Arbeta med ärendehanteringssystemet FreshService och följa ITIL-processer för kvalitet och struktur.
Bidra till kontinuerlig utveckling av supportprocesser, samarbete och lärande inom teamet.
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen bör du ha en relevant utbildning inom IT, IT-support eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet från tidigare arbete i servicedesk eller IT-support, där du har stöttat användare med varierande kompetens och behov. Då du besöker våra olika varuhus och kontor är körkort ett krav, och gärna tillgång till egen bil.
Du kan hantera Windows, Office 365 och Azure-miljöer med säkerhet. Du är van vid att arbeta med ärendehanteringssystem, och har erfarenhet av ITIL-processer som säkerställer hög kvalitet på leveranser och dokumentation.
Du är tydlig och pedagogisk i din dialog med användare och kollegor och sätter deras behov i centrum genom att hjälpa dem snabbt och effektivt. Du kan hantera flera ärenden samtidigt, prioritera rätt och dokumentera noggrant. Du bidrar till ett gott arbetsklimat i teamet och samarbetar väl med andra avdelningar och leverantörer.
Då rollen innebär kontakt med medarbetare från flera nordiska länder, behärskar du svenska och engelska väl, både i tal och skrift.
BAUHAUS erbjuder:
en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.
Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats
Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer
Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö
Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering
Vi accepterar ingen form av korruption
Vi arbetar för en hållbar utveckling
Vi följer policyer, riktlinjer och lagkrav
BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.
Ansökan och frågor
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jerrimi Hedblad, Servicedesk Manager Nordics, via e-post:
[email protected]. Intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!