Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Operativ inköpare
Skicka ansökan 60 dagar kvar
Inköpare Operativ inköpare
60 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

ValueOne söker en erfaren Operativ Inköpare till ett spännande konsultuppdrag hos en av våra kunder i Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och sträcker sig fram till juni 2026.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • Tjänstepension
  • Sjuk- och vårdförsäkring
  • Friskvårdsbidrag
  • Personlig coachning och karriärrådgivning
  • Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
  • Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen

Som Operativ Inköpare ansvarar du för det dagliga inköpsarbetet, vilket inkluderar att beställa material och tjänster, optimera lagerhållning och säkerställa att rätt material finns tillgängligt vid rätt tidpunkt. Du arbetar tillsammans med andra intressenter för att utveckla inköps- och lagerdelen av affärssystemet och säkerställa effektiva inköpsprocesser.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Arbeta dagligen med inköpsplanering med stöd av inköpssystem  
  • Stötta tekniker med att hitta rätt material och leverantör
  • Beställa varor via inköpssystem och leverantörers webshops
  • Hantera leveransavvikelser och problem
  • Identifiera kostnadsbesparingar och driva effektiviseringar
  • Hantera kataloger och artikelregister i inköpssystemet
  • Uppdatera inköpsrelaterade parametrar i affärssystemet
  • Vara superuser och ge stöd vid beställningar
  • Kontrollera fakturor mot inköpsorder
  • Ge support till verksamheten i inköpssystemfrågor
  • Stötta strategisk inköpare vid upphandlingar
  • Månatlig uppföljning av leverantörer och scorecard-hantering
Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av operativt inköpsarbete och är van att arbeta i affärs- och inköpssystem. Du är strukturerad, självgående och lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta med dina ”stakeholders”. För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du trivs med att jobba nära projekten och har ett flexibelt arbetssätt, parallellt med förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar. Du har ett öga för detaljer och trivs med att arbeta med förbättringar och effektiviseringar. Kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift är ett krav.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-27
Antal platser 1
Hemsida Länk