Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
HR-konsult med inriktning administrativa processer och lönebildning
Skicka ansökan 15 dagar kvar
HR-konsult
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare. Nu utökar vi vår avdelning och söker dig som vill bli en del av HR-avdelningen i Hallsbergs kommun!  Vi erbjuder dig ett stimulerande, brett och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter och goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll.  En stor del av HR-avdelningens uppdrag är att vara ett konsultativt stöd till våra ca 80 chefer i kommunen. I det här uppdraget kommer du att vara ett konsultativt stöd till cheferna i en av våra förvaltningar, samt ta ansvar för avdelningens administrativa processer och några av våra IT-system.  Du kommer även att vara delaktig i det strategiska lönebildningsarbetet såsom löneöversyn, lönekartläggning och statistik. Uppdraget som HR-konsult är brett och du kommer få möjlighet att arbeta med frågor som rör lag- och avtalstolkning, arbetsmiljö, rehabilitering, personalärenden, kompetensförsörjning, internutbildningar, uppföljning och analyser och omvärldsbevakning inom HR-området. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning med inriktning mot personal/HR eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta konsultativt med bredden av HR-frågor. Vi ser gärna att du har intresse för och erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter och lönebildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av HR-arbete inom offentlig sektor. Goda kunskaper i svenska är ett krav då du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du besitter god samarbetsförmåga och intresse av att skapa goda relationer.  Körkort -B är ett krav. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med stort eget ansvar och en arbetsplats med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss får du möjlighet att bli del av en utvecklingsinriktad HR-avdelning, där verksamheternas behov alltid står i centrum.  För dig med stort engagemang och som drivs av att hitta vägar framåt samtidigt som du motiveras av att ständigt lära och utvecklas finns goda möjligheter att trivas hos oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. HR-avdelningen består av sex medarbetare inklusive chef och har ansvar för de övergripande och strategiska HR-frågorna inom Hallsbergs kommun. Avdelningen är en del av kommunstyrelseförvaltningen och har en central placering i kommunen.  Vi tycker det är viktigt med ett öppet och tillåtande klimat. Vi tillämpar flextid och flexibel arbetsplats. Hallsbergs kommun erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet till förmånscykel och semesterväxling. Medarbetarskap i Hallsbergs kommun Som medarbetare i Hallsbergs kommun förväntas du aktivt arbeta tillsammans med andra för att nå kommunens mål. Viktiga grundpelare i medarbetarskapet i Hallsbergs kommun är att ta ansvar och bidra till helheten, vara hjälpsam och lösningsorienterad, respektera kompetens och olika perspektiv samt att ha en öppen och tydlig kommunikation. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100%. Tillträde sker enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2025-09-09. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via rekryteringssystemet. Kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. Vi undanber oss alla kontakter av annonserings- eller rekryteringsföretag i samband med denna annons. Fackliga företrädare nås via kommunens kontaktcenter Hallsbergs kommun, 0582-685000 Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-25
Antal platser 1
Hemsida Länk