Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
VD-assistent till konsultuppdrag
Skicka ansökan 21 dagar kvar
Assistent Koordinator Administratör Executive Assistant
21 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdragsperiod: 8 september 2025 – 30 november 2025 Omfattning: 80–100 % Placering: Stockholm (Hammarbysjöstad) med möjlighet till distansarbete 1–2 dagar/vecka

Vi på The Pace söker nu, för kunds räkning, en erfaren och självgående VD-assistent till ett konsultuppdrag i Stockholm. Vår kund befinner sig i en rekryteringsprocess för en ny VD-assistent och behöver under en övergångsperiod förstärka organisationen med en konsult som kan stötta VD i det dagliga arbetet. Tillträde sker så snart som möjligt, enligt överenskommelse, med chans till förlängning av uppdraget.

Uppdraget

Som VD-assistent kommer du att ha en central roll som partner till VD med fokus på att avlasta och underlätta det dagliga arbetet. Rollen är bred och varierande, där du både hanterar strategiska frågor och praktiska uppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Samordna schemaläggning och kalenderhantering, inklusive prioritering och omplanering.
  • Koordinera möten (kundmöten, interna/externa möten, ledningsgrupp, styrelse), ta fram agendor, skriva protokoll samt följa upp beslut.
  • Hantera VD:s kommunikationskanaler, filtrera och prioritera inkommande information, samt agera kontaktpunkt mot interna och externa aktörer.
  • Samordna resor: planering, bokning, administration och rapportering.
  • Ta fram, analysera och sammanställa beslutsunderlag, presentationer och rapporter.
  • Delta i och ibland leda projekt kopplade till verksamhetsutveckling och förbättringsarbete.

I rollen kan även andra administrativa arbetsuppgifter för hela organisationen förekomma.

Målet med uppdraget är att säkerställa kontinuitet och avlastning för VD under rekryteringsperioden, fram till dess att en permanent lösning finns på plats.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi, marknad, kommunikation eller motsvarande.
  • Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i rollen som assistent/koordinator/strategisk partner till ledande befattningshavare.
  • Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel, Word och PowerPoint.
  • Mycket god svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande är om du har utbildning inom projektledning, affärs- eller organisationsområdet samt erfarenhet från arbete i kommunalt bolag.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen är du en skicklig organisatör med förmåga att hantera många parallella uppgifter utan att tappa överblick, tempo eller precision. Du kan arbeta självständigt, prioritera effektivt och har en stark servicekänsla.

Vi ser att du är kommunikativ, både skriftligt och muntligt, och har lätt för att bygga relationer. Du är noggrann, analytisk och har hög integritet samt känsla för konfidentialitet. Därtill är du flexibel, lösningsorienterad och nyfiken på nya arbetssätt och digitala verktyg.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emma Rehn ([email protected]) och Konsultchef Philip Alfredsson ([email protected]) .

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan! 

Vi ser fram emot att höra från dig!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-25
Antal platser 1
Hemsida Länk