Vi söker en engagerad och flexibel personlig assistent för ett vikariat på 50% hos en kvinna som bor tillsammans med sin make på Södermalm i Stockholm. Hon har ett aktivt och varierat liv med intressen som promenader, musei- och utställningsbesök, sportevenemang, bad, sjukgymnastik, teater och cafébesök. Resor är också något hon uppskattar när möjlighet ges!
Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med start i början på oktober. Arbetspassen är främst förlagda till dagtid, samt varannan eller var tredje helg om önskas.
Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull.
ArbetsuppgifterSom personlig assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat att omfatta:
Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Har du erfarenhet från liknande arbete är det meriterande, men det är absolut inte avgörande – det viktigaste är att personkemin mellan dig och uppdragsgivaren fungerar väl. Vi söker dig som är tillgänglig för arbete, är pålitlig och flexibel, och som genuint trivs med att arbeta nära människor. Ditt engagemang, din omtanke och din vilja att bidra till en trygg och positiv vardag väger tyngre än tidigare erfarenheter.
Omfattning & Arbetsupplägg:Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du:
Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här!
Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocessVi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Genom att genomföra bakgrundskontroller kan vi som arbetsgivare skapa förtroende, säkerställa rätt kompetens och skydda både våra medarbetare och våra uppdragsgivare. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs alltid ett utdrag ur belastningsregistret.
Barnperspektiv i rekryteringenVi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet.
AnställningsvillkorOm du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID.
För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här.
Lön & ErsättningarVill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!