Vill du arbeta med att kvalitetssäkra och utveckla ekonomifunktionen på ett av Nordens ledande omsorgsföretag? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du nu chansen att bli en nyckelperson i det viktiga arbetet med vår finansiella rapportering och internkontroll. Vi på Humana söker nu en financial controller till Ekonomiavdelningen på Humana Sverige.
Om tjänsten
Som financial controller kommer din främsta huvuduppgift vara att säkerställa kvaliteten i vår redovisning och finansiella rapportering. Du kommer att arbeta med att utveckla och harmonisera ekonomifunktionen tillsammans med redovisningschef och gruppchefer. Rollen innebär många kontaktytor inom organisationen och du blir en viktig del av Ekonomiavdelningen.
I rollen som financial controller kommer du huvudsakligen att arbeta med:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Placeringsort är Örebro och Humanas Örebrokontor där du sitter tillsammans med drygt 100 kollegor från våra olika affärsområden. Resor i tjänsten kan förekomma.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen har du lätt för att se både helheter och detaljer och har ett starkt eget driv att utveckla och förbättra. Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann. Vi tror också att du är pedagogisk och lyhörd, vilket hjälper dig att bygga goda relationer i dina många kontaktytor.
För denna tjänst krävs det att du:
Det är även meriterande om du:
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktuppgifter
Redovisningschef Peter Hummerhielm, [email protected]