Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu en Administratör till statlig myndighet i Stockholm. Du kommer få arbeta i en varierad roll där du bidrar till att skapa ordning, struktur och goda förutsättningar för den dagliga verksamheten. Du fungerar som ett administrativt stöd till både chefer och medarbetare, samtidigt som du har ett helhetsansvar för att kontoret fungerar smidigt. Tjänsten passar dig som är självgående, serviceinriktad och trivs i en roll där du får kombinera struktur, samordning och praktiska lösningar i en dynamisk arbetsmiljö.
Tjänsten omfattar bland annat följande arbetsuppgifter:
- sköta administrativa rutiner
- planera och samordna
- arbeta utifrån fastlagda rutiner
- vara ett operativt stöd för verksamheten
- formulera brev, protokoll, dokumentation m.m. hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
- assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning)
- hantera många kontakter med anställda och allmänhet
- göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
- göra kalenderbokningar, mötesbokningar
- utföra reseplanering
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående enligt överenskommelse och beräknas pågå till och med mitten av februari 2026.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten:
- Tidigare statlig erfarenhet från liknande roll
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska
Om dig:
Som person är du välorganiserad och skicklig på att hantera flera uppgifter samtidigt, alltid med rätt prioritering. Du är lösningsorienterad och identifierar snabbt problem, för att sedan hitta effektiva lösningar. Med en prestigelös och serviceinriktad inställning är du flexibel och positiv, och tar dig gärna an både små och stora uppgifter. Du behåller ett lugnt och metodiskt arbetssätt även under intensiva perioder, vilket gör att du kan hantera stressiga situationer effektivt.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-09-01.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post:
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!