Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Senior administratör
Skicka ansökan 8 dagar kvar
Administratör
8 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Beskrivning Uppdraget utförs  i Stockholm, där fokus ligger på att ge kvalificerat stöd till sektionsledningarna inom en teknisk verksamhet som förvaltar spårburen infrastruktur. Rollen innebär att du arbetar nära ledningen och bidrar till att utveckla och förbättra det administrativa stödet, vilket är avgörande för att verksamheten ska fungera effektivt och långsiktigt. Som administratör får du möjlighet att planera, koordinera och prioritera flera arbetsuppgifter samtidigt samt delta i förbättringsarbete av rutiner och processer. Arbetsuppgifter I rollen ansvarar du för att löpande underlätta och utföra administrativa uppgifter, såsom dokumenthantering i diariesystem, skriva minnesanteckningar vid möten och planera sektionsmöten tillsammans med ledningen. Du arbetar med sektionens nyhetsbrev, driver mindre förbättringsprojekt och bidrar till utveckling och effektivisering av administrativa arbetssätt. Rollen omfattar även hantering och planering av on-boarding och off-boarding enligt gällande rutiner. Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning om minst 180 hp inom relevant område, exempelvis administration, ekonomi eller teknik, alternativt gymnasial examen med dokumenterad arbetslivserfarenhet (10 år) som bedöms likvärdig. Minst 5 års erfarenhet av en samordnande/koordinerande tjänst med administrativt och operativt stöd, inklusive skriva minnesanteckningar, sammanställa rapporter, driva verksamhetsutvecklingsprojekt och nyhetsbrev. Minst 5 års erfarenhet av arbete med ekonomiuppföljning samt delaktighet i budget och prognosarbete. Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta som ledningsstöd. Meriterande kvalifikationer Erfarenhet av arbete i politiskt styrd verksamhet, minst 2 år. Dokumenterad erfarenhet från teknisk verksamhet inom infrastruktur, minst 1 år. Erfarenhet av fakturahantering i Agresso eller motsvarande ekonomisystem, minst 3 år. Erfarenhet av dokumenthanteringssystem och arkivering, minst 5 år. Erfarenhet av att projektleda verksamhetsutvecklingsprojekt, minst 2 uppdrag. Villkor Uppdraget utförs i första hand på kontoret på Kungsholmen i Stockholm med möjlighet till viss distans. Uppdragets omfattning: 20 timmar per vecka och uppdragsperioden är 15 september 2025 – 15 september 2027. Avslutning Om du är redo att ta dig an en roll som administratör och bidra till att skapa effektiva administrativa processer i en teknisk verksamhet, tveka inte att söka.  Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Lycka till, vi ser fram emot din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-21
Antal platser 1