Har du erfarenhet av offentlig upphandling och vill ta nästa steg i en självständig och ansvarsfull roll? Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar inom offentlig sektor. Hos vår kund får du möjlighet att arbeta med både större och mindre upphandlingar, i en organisation där dina insikter och din kompetens verkligen gör skillnad.
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en upphandlare till vår kund, en myndigheten som arbetar för att öka omvärldens intresse och förtroende för Sverige. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
För denna tjänst förväntas det att du i stor utsträckning självständigt ska genomföra både större och mindre annonserade upphandlingar, avrop och direktupphandlingar. Myndighetens upphandlingar är varierande, men ofta finns ett stort fokus på upphandling av konsulttjänster och programvarulösningar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och har lätt för att driva processer framåt, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i dialog med andra. Din kommunikativa förmåga gör att du kan förklara komplexa frågor på ett tydligt sätt och skapa förtroende både internt och externt. Rollen kräver också ett gott omdöme, initiativförmåga och en stark känsla för kvalitet, då du ofta kommer att balansera juridiska, ekonomiska och verksamhetsmässiga perspektiv i ditt arbete.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Meriterande:
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2026-30-06. Start 2025-10-01.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35394 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.