Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Upphandlare sökes!
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Upphandlare
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av offentlig upphandling och vill ta nästa steg i en självständig och ansvarsfull roll? Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar inom offentlig sektor. Hos vår kund får du möjlighet att arbeta med både större och mindre upphandlingar, i en organisation där dina insikter och din kompetens verkligen gör skillnad.

Om tjänsten

Vi på Perido söker nu en upphandlare till vår kund, en myndigheten som arbetar för att öka omvärldens intresse och förtroende för Sverige. Tjänsten är placerad i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

För denna tjänst förväntas det att du i stor utsträckning självständigt ska genomföra både större och mindre annonserade upphandlingar, avrop och direktupphandlingar. Myndighetens upphandlingar är varierande, men ofta finns ett stort fokus på upphandling av konsulttjänster och programvarulösningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Genomförande av uppstartsmöte samt nödvändiga arbets- och/eller avstämningsmöten med projektgruppen för projektets fortlöpande
  • Rekommendera lämpligt upphandlingsförfarande
  • Vid behov, genomföra marknads- och behovsanalyser
  • Ta initiativ till och genomföra nödvändiga tvärfunktionella utredningar (behov av särskild sekretess, behov av särskilda informationssäkerhetskrav, behov av särskilda it-säkerhetskrav, bedömning av personuppgiftsbehandling, m.m.) tillsammans med relevanta personer inom organisationen
  • Ta fram upphandlingsdokument och säkerställa att underlaget har granskats och godkänts innan annonsering, tilldelningsbeslut/beslut om avbrytande och avtalssignering
  • Hantera samtliga moment från annonsering till tilldelningsbeslut/beslut om avbrytande
  • Hantera avtalssignering med vinnande leverantör och efterannonsera upphandlingen
  • Diarieföra samtliga handlingar i ärendet och vara behjälplig i kontaktskapandet mellan den vinnande leverantören och myndighetens kontaktperson
  • Granska upphandlingskollegors upphandlingsdokument, beslut och avtal innan publicering
  • Ge löpande råd och stöd i avtals- och upphandlingsfrågor

Dina egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och har lätt för att driva processer framåt, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i dialog med andra. Din kommunikativa förmåga gör att du kan förklara komplexa frågor på ett tydligt sätt och skapa förtroende både internt och externt. Rollen kräver också ett gott omdöme, initiativförmåga och en stark känsla för kvalitet, då du ofta kommer att balansera juridiska, ekonomiska och verksamhetsmässiga perspektiv i ditt arbete.

Låter detta som en spännande tjänst?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Relevant utbildning, som lägst 3-årigt gymnasium
  • Minst 3 års erfarenhet av att självständigt genomföra större och mindre upphandlingar inom offentlig sektor
  • Förmåga att arbeta självständigt utifrån planer, styrdokument och praxis vid myndigheten
  • Goda kunskaper om relevanta regelverk, särskilt lagen om offentlig upphandling (LOU)
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och i skrift

Meriterande:

  • Akademisk utbildning inom juridik, ekonomi eller annat relevant område alternativt slutförd YH/KYutbildning inom offentlig upphandling
  • Erfarenhet av att arbeta i upphandlingsverktyget TendSign
  • Erfarenhet av att på ett pedagogiskt sätt utbilda och ge stöd och råd till kollegor i frågor om offentlig upphandling

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag till 2026-30-06. Start 2025-10-01.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35394 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-21
Antal platser 1
Hemsida Länk