Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en medarbetare inom Teknisk Support på uppdrag av en av våra kunder i Stockholm.
Är du en serviceinriktad person med intresse för teknik och IT? Trivs du med att lösa problem och ge användare en smidig vardag? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om rollen
Som Teknisk Support arbetar du med att hjälpa användare via telefon, mejl och ärendehanteringssystem. Du blir en del av ett supportteam där du löser tekniska problem, vägleder användare och säkerställer hög servicegrad. Rollen innebär både felsökning och administration och ger goda möjligheter att växa inom IT-området.
Arbetsuppgifter:
- Ge support till användare via telefon, mejl och chatt
- Felsöka och lösa problem inom hårdvara, mjukvara och nätverk
- Hantera ärenden i supportsystem och följa upp till lösning
- Installera och konfigurera datorer, skrivare och annan utrustning
- Samarbeta med kollegor inom IT för mer avancerade ärenden
Vi söker dig som:
- Har erfarenhet av teknisk support, helpdesk eller liknande (minst 3 år är meriterande)
- Har goda kunskaper inom Windows, Office 365 och grundläggande nätverk
- Är serviceinriktad, kommunikativ och lösningsorienterad
- Kan arbeta strukturerat och hantera flera ärenden samtidigt
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Meriterande:
- Erfarenhet av Active Directory, Exchange eller liknande system
- IT-relaterad utbildning eller certifieringar
Vi erbjuder:
- Heltidstjänst i Stockholm
- En varierande arbetsdag i en stimulerande miljö
- Möjlighet till kompetensutveckling inom IT
- Trevliga kollegor och ett starkt teamfokus