Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas inom försäkringsbranschen och arbeta i en betydelsefull och serviceinriktad roll?
Nu söker vi en försäkringshandläggare till vårt team i centrala Stockholm!
Här får du chansen att bidra till trygga kundlösningar och vara del av ett engagerat team med fokus på kundservice och administration.
Om rollen som försäkringshandläggare i Stockholm
I rollen som försäkringshandläggare arbetar du med administration, handläggning av försäkringsärenden samt daglig kontakt med kunder, samarbetspartners och kollegor.
Du är en viktig länk i att leverera hög service och bidra till smidiga processer inom försäkringsområdet.
Arbetet innebär både självständiga uppgifter och samarbete i team.
Arbetsuppgifter inom försäkringsadministration och kundkontakt
- Handlägga och administrera försäkringsärenden från start till avslut
- Ge service och rådgivning till kunder via telefon, e-post och digitala kanaler
- Ta emot och registrera nya försäkringsansökningar samt uppdatera kunduppgifter i system
- Samarbeta med interna och externa parter för att säkerställa kvalitet i handläggningen
- Följa upp och återkoppla till kunder kring pågående ärenden
- Deltaga i utveckling och förbättring av interna processer och rutiner
Din profil – egenskaper och erfarenheter vi söker hos en försäkringshandläggare
- Gymnasieexamen, gärna med inriktning mot ekonomi, administration eller liknande
- Intresse för försäkring, administration och kundservice
- Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt
- Vana av att använda digitala system och administrera dokumentation
- Strukturerad, noggrann och lösningsorienterad i ditt arbetssätt
- Stark servicekänsla och god samarbetsförmåga
Meriterande erfarenheter för försäkringshandläggare i Stockholm
- Erfarenhet av försäkringshantering, administration eller liknande kundnära roll
- Kunskap inom bank, finans eller annan reglerad verksamhet
- Vana vid kundkontakt, ärendehantering eller arbete i affärssystem
Vi erbjuder dig
- En inkluderande arbetsplats med stöttande kollegor och god stämning
- Möjlighet att utvecklas inom försäkringsbranschen och bredda din kompetens
- En central roll på ett stabilt företag med lång erfarenhet
-
Placeringsort:
Stockholm, centrala lokaler med goda kommunikationer
-
Omfattning:
Heltid, 37,5 timmars arbetsvecka, kontorstid måndag–fredag
- Anställning: Rollen är en direktrekrytering och du kommer att bli anställd hos vår kund.
Är du noggrann, ansvarstagande och trivs med att ge service till andra?
Hos oss får du utvecklas i din yrkesroll och bidra till nöjda kunder.
Ansök redan idag och bli vår nästa försäkringshandläggare i Stockholm!
Har du frågor om tjänsten?
Kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan!