Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Försäkringshandläggare till Stockholm
Skicka ansökan 165 dagar kvar
Försäkringshandläggare
165 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas inom försäkringsbranschen och arbeta i en betydelsefull och serviceinriktad roll? Nu söker vi en försäkringshandläggare till vårt team i centrala Stockholm! Här får du chansen att bidra till trygga kundlösningar och vara del av ett engagerat team med fokus på kundservice och administration.

Om rollen som försäkringshandläggare i Stockholm

I rollen som försäkringshandläggare arbetar du med administration, handläggning av försäkringsärenden samt daglig kontakt med kunder, samarbetspartners och kollegor. Du är en viktig länk i att leverera hög service och bidra till smidiga processer inom försäkringsområdet. Arbetet innebär både självständiga uppgifter och samarbete i team.

Arbetsuppgifter inom försäkringsadministration och kundkontakt
  • Handlägga och administrera försäkringsärenden från start till avslut
  • Ge service och rådgivning till kunder via telefon, e-post och digitala kanaler
  • Ta emot och registrera nya försäkringsansökningar samt uppdatera kunduppgifter i system
  • Samarbeta med interna och externa parter för att säkerställa kvalitet i handläggningen
  • Följa upp och återkoppla till kunder kring pågående ärenden
  • Deltaga i utveckling och förbättring av interna processer och rutiner
Din profil – egenskaper och erfarenheter vi söker hos en försäkringshandläggare
  • Gymnasieexamen, gärna med inriktning mot ekonomi, administration eller liknande
  • Intresse för försäkring, administration och kundservice
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt
  • Vana av att använda digitala system och administrera dokumentation
  • Strukturerad, noggrann och lösningsorienterad i ditt arbetssätt
  • Stark servicekänsla och god samarbetsförmåga
Meriterande erfarenheter för försäkringshandläggare i Stockholm
  • Erfarenhet av försäkringshantering, administration eller liknande kundnära roll
  • Kunskap inom bank, finans eller annan reglerad verksamhet
  • Vana vid kundkontakt, ärendehantering eller arbete i affärssystem
Vi erbjuder dig
  • En inkluderande arbetsplats med stöttande kollegor och god stämning
  • Möjlighet att utvecklas inom försäkringsbranschen och bredda din kompetens
  • En central roll på ett stabilt företag med lång erfarenhet
  • Placeringsort: Stockholm, centrala lokaler med goda kommunikationer
  • Omfattning: Heltid, 37,5 timmars arbetsvecka, kontorstid måndag–fredag
  • Anställning: Rollen är en direktrekrytering och du kommer att bli anställd hos vår kund. 

Är du noggrann, ansvarstagande och trivs med att ge service till andra? Hos oss får du utvecklas i din yrkesroll och bidra till nöjda kunder. Ansök redan idag och bli vår nästa försäkringshandläggare i Stockholm!

Har du frågor om tjänsten? Kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-19
Antal platser 1
Hemsida Länk