Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
LÖNEADMINISTRATÖR MED INRIKTNING PÅ NORDISKA LÖNER
Skicka ansökan 39 dagar kvar
Löneadministratör
39 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren Löneadministratör med erfarenhet av hantering av nordiska löner? Vill du ansvara för en bred och utvecklande roll inom löneadministration med fokus på Norge och övriga Norden? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss! Om företaget Bolaget är en ledande aktör inom digitalisering och IT-tjänster med verksamhet över hela Norden. Organisationen har en stark kultur präglad av samarbete, öppenhet och långsiktighet, där medarbetarna ges möjlighet att utvecklas i takt med att verksamheten växer. Dina arbetsuppgifter Som löneadministratör kommer du att ha ett helhetsansvar för hantering av cirka 200 löner, fördelade över de nordiska länderna. Du blir en nyckelperson i att säkerställa att löneprocesserna fungerar smidigt och korrekt, med särskild tonvikt på den norska marknaden. Rollen innebär ett nära samarbete med HR, ekonomi och ledning, samt ett ansvar för att hålla dig uppdaterad kring relevanta lagar och regelverk inom området Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Självständigt hantera löneadministration för medarbetare i Sverige och Norge. • Ansvara för löpande lönekörningar, avstämningar och rapportering. • Administrera och kvalitetssäkra processer. • Tolka och tillämpa gällande arbetsrättsliga regler och kollektivavtal. • Ge stöd och rådgivning till chefer och medarbetare i frågor kopplade till löner och förmåner. • Bidra till utveckling och effektivisering av rutiner och processer inom löneområdet. Din profil Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av löneadministration, gärna i en nordisk kontext. Du har goda kunskaper i norsk lönehantering och är van att ta ett helhetsansvar för lönehanteringen. För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för lagar, avtal och praxis på både svensk och nordisk arbetsmarknad. Som person är du noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta självständigt såväl som i team och har lätt för att bygga långsiktiga relationer. Framgångsfaktorer • Djupgående kompetens inom löneadministration, särskilt med fokus på Norge. • Erfarenhet av systemstöd och digitala verktyg för lönehantering. • Förmåga att kombinera hög noggrannhet med ett lösningsorienterat förhållningssätt. • Stark kommunikativ förmåga på svenska och engelska, med fördel även norska. • Intresse för att bidra till utveckling och förbättring av rutiner och processer. Om oss Resultat är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön. Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/). Ansökan Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, 100% Placering: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Kontaktperson: Gabriella Urban, 073-311 68 62 Sista ansökningsdatum: 2025-09-30 Detta är ett konsultuppdrag på där du blir anställd hos oss på Resultat AB och uthyrd till vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073-311 68 62 eller maila [email protected]

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-19
Antal platser 1
Hemsida Länk