Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiassistent till vår kund i Stockholm
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Ekonomiassistent
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

Uppdrag 100% under initialt 6 månder med option på förlängning för en ekonomiassistent med inriktning på leverantörsreskontra. Det är en nyckelperson i både det dagliga arbetet och för utvecklingen av vår ekonomiavdelning. Rollen ingår i ett team som ansvarar för att våra leverantörsfakturor hanteras korrekt och i tid och rollen är en viktig kontaktpunkt både internt och externt. Rollen kommer också att ha en viktig del i att utveckla och automatisera arbetsrutiner för leverantörsreskontran.

Roll

  • Hantering, kontering och bokföring av leverantörsfakturor
  • Hantering av betalningar och återrapportering av betalningar
  • Påminnelsehantering
  • Stöd och rådgivning till medarbetare inom organisationen i beställnings- och fakturafrågor
  • Medverkan i månads- och årsbokslut
  • Bidra till att utveckla och effektivisera rutiner inom leverantörsreskontran

Skallkrav:

Vi söker dig som är noggrann, serviceinriktad och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har ett stort systemintresse, är van att ta ansvar och kan arbeta självständigt, samtidigt som du uppskattar att vara en del av ett team.

Förväntat resultat

Du förväntas vara på plats under uppdraget. Enstaka dagar av arbete hemma är möjligt.

Projektorganisation

Konsulten rapporterar till ekonomichefen. Enheten består av totalt 10 personer.

Obligatoriska krav:

  • Arbetat inom fastighetsbranschen
  • Erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra
  • Goda kunskaper i ekonomisystem och Excel
  • God kommunikativ förmåga på svenska

Meriterande krav:

  • Erfarenhet av Fenix affärssystem
  • Systemintresse och erfarenhet av systembyte
  • Erfarenhet av att automatisera processer och rutiner inom ekonomi

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-18
Antal platser 1
Hemsida Länk