Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiassistent till leverantörsreskontra
Skicka ansökan 38 dagar kvar
Ekonomiassistent
38 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent till leverantörsreskontra

Vi söker nu en engagerad ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra för ett konsultuppdrag på 6 månader, med möjlighet till förlängning, hos ett företag inom fastighetsbranschen. Här får du chansen att bli en nyckelperson i det dagliga arbetet och samtidigt bidra till utvecklingen av vår ekonomiavdelning.



Om rollen

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta i ett team med stort ansvar för att våra leverantörsfakturor hanteras korrekt och i tid. Du blir en viktig kontaktperson både internt och externt och får även möjlighet att driva förbättringar och automatiseringar av våra rutiner.



Dina arbetsuppgifter inkluderar:



  • Hantering, kontering och bokföring av leverantörsfakturor

  • Hantering av betalningar och återrapportering

  • Påminnelsehantering

  • Stöd och rådgivning till organisationen i beställnings- och fakturafrågor

  • Medverkan i månads- och årsbokslut

  • Utveckling och effektivisering av rutiner inom leverantörsreskontran


Vem vi söker

Vi letar efter dig som är noggrann, serviceinriktad och trivs i ett högt tempo. Du har ett stort systemintresse, arbetar självständigt och tar ansvar, men uppskattar också samarbete i team.



Krav:



  • Erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen

  • Dokumenterad erfarenhet av leverantörsreskontra

  • Goda kunskaper i ekonomisystem och Excel

  • God kommunikativ förmåga på svenska


Meriterande:



  • Erfarenhet av affärssystemet Fenix

  • Intresse och erfarenhet av systembyten

  • Erfarenhet av att automatisera processer och rutiner inom ekonomi


Om uppdraget
  • Omfattning: 100 %

  • Längd: 6 månader, med möjlighet till förlängning

  • Placering: På plats väster om Stockholm, med möjlighet till distansarbete enstaka dagar enligt överenskommelse

  • Team: Du rapporterar till ekonomichefen och blir en del av en enhet på 10 personer


Ansökan

Läs mer på https://barona.se/om-barona/

I din ansökan vill vi gärna se:



  • CV

  • Referensförteckning (inklusive 2 referensuppdrag




Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.


Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-18
Antal platser 1
Hemsida Länk