Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Site Planner/Administrator - 490774
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Administratör
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

På Alstom förstår vi transportnätverk och vad som rör människor. Från höghastighetståg, tunnelbanor, monorails och spårvagnar, till nyckelfärdiga system, tjänster, infrastruktur, signalering och digital mobilitet, erbjuder vi våra olika kunder den bredaste portföljen i branschen. Varje dag leder 80 000 kollegor vägen till grönare och smartare mobilitet över hela världen och förbinder städer när vi minskar koldioxidutsläppen och ersätter bilar.

Är du vår nya Site Planner and Administrator i Motala?


Din framtida roll

Ta dig an en ny utmaning och använd din organisatoriska och planeringsmässiga kompetens inom ett innovativt och framtidsinriktat område. Du kommer att arbeta nära engagerade och noggranna kollegor i ett samarbetsinriktat team.


I rollen blir du en viktig länk mellan ledningsgruppen och olika interna och externa intressenter. Du bidrar till att skapa effektiva arbetsflöden och smidig kommunikation i hela organisationen. Din vardag kommer att innehålla nära samarbete med produktionen, HR, ekonomi, inköp och externa leverantörer, samt strukturering av dokumentation och arkivering.


Dina ansvarsområden

  • Planera och optimera bemanning för produktionspersonal
  • Hantera inkommande förfrågningar och ärenden på ett professionellt sätt
  • Skapa och underhålla ett effektivt dokumentations- och arkiveringssystem
  • Ansvara för fakturahantering, inköpsorder och uppföljning mot leverantörer och ekonomi
  • Ta fram rapporter, presentationer och sammanställningar
  • Vara kontaktperson gentemot leverantörer
  • Hantera alla inköpsförfrågningar och inköpsorder, inklusive externa leverantörsfrågor


För att lyckas i rollen

Vi värdesätter passion och attityd framför erfarenhet. Det är därför vi inte förväntar oss att du har alla färdigheter. Istället har vi listat några som vi tror kommer hjälpa dig att lyckas och växa i den här rollen:

  • Eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi, administration eller liknande
  • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, resebokningar och fakturahantering
  • Vana att arbeta med rapportverktyg, presentationsmaterial och leverantörshantering
  • God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift
  • Mycket god organisationsförmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt
  • Goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) eller motsvarande
  • En samarbetsvillig och flexibel inställning i arbete med olika funktioner

Sånt du kommer att gilla

Följ med oss på en livslång transformativ resa - järnvägsindustrin är här för att stanna, så att du kan växa och utveckla nya färdigheter och erfarenheter under hela din karriär.

  • Njut av stabilitet, utmaningar och en långsiktig karriär fri från tråkiga dagliga rutiner
  • Samarbeta med tvärgående team och hjälpsamma kollegor
  • Bidra till innovativa projekt
  • Utvecklas inom företaget
  • Dra nytta av vår investering i din utveckling genom prisbelönt lärande

Du behöver inte vara en tågentusiast för att trivas hos oss. Vi garanterar att när du kliver på ett av våra tåg med dina vänner eller familj kommer du att vara stolt.

Important to note

As a global business, we’re an equal-opportunity employer that celebrates diversity across the 63 countries we operate in. We’re committed to creating an inclusive workplace for everyone.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-18
Antal platser 1

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Tekniker Energikonsult Administratör Driftoperatör Energitekniker Grafisk designer Grafisk formgivare Energi- och klimatrådgivare
21 aug
Chef Administratör Kundtjänstmedarbetare
Igår