Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Datasamordnare till stort kollektivtrafikprojekt i Stockholm
Skicka ansökan 12 dagar kvar
Datasamordnare
12 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi just nu en datasamordnare inom Investeringsprojektroller till uppdrag i Stockholm • Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-09-01 och pågå till och med 2026-11-30. 

Om uppdraget Kunden har det övergripande ansvaret för att alla som bor i, eller besöker, regionen ska ha tillgång till en väl utbyggd, lättillgänglig och pålitlig kollektivtrafik. Inom uppdraget ingår att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Kunden ansvarar även för styrning och uppföljning av trafikdriften samt för att infrastrukturens funktion, säkerhet och värde upprätthålls. Varje dag reser över 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken – inklusive tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor.

Exempel på ansvarsområden: • Sätta sig in i och arbeta enligt projektets BIM-manual samt de av TFs kravdokument som berör datasamordning. • Stötta och råd ge programstab, projektledning, leverantörer och entreprenörer om arbetssätt, rutiner, processer och systemstöd för effektiv informationshantering. • Administrera och stötta projekt-/projekteringsledare med arbete på projektplattformar och i ärendehantering. • Självständigt dokumentera sitt eget arbete i funktionens ärendehanteringssystem. • Ansvara för behörighetsstyrning och medlemsadministration på programmet modellutbytesplattform. • Tillsammans med projekt-/projekteringsledare och BIM-strateg implementera dokumentationsrutiner i projekten.

Övrigt: Start: 2025-09-01 Slut: 2026-11-30 Option: 1+1+1 år Omfattning: 100% Placering: Stockholm Bakgrundskontroll: Säkerhetsprövning är en del av processen Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.

Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:

  • Minst 3-årig teknisk högskoleexamen eller kvalificerad teknisk YH-utbildning alternativt förvärvad erfarenhet genom att ha arbetat som datasamordnare minst 7 år
  • Dokumenterad erfarenhet från projekterings- och byggprocessen, minst 5 år. 
  • Dokumenterad erfarenhet från minst 3 projekt av administrativ hantering av projekteringsrelaterad information såsom ritningar, modeller och dokument. 
  • I minst 3 projekt ha ansvarat för löpande fil- och datautbyte mellan flera intressenter/parter via olika dokumenthanterings- eller samarbetsplattformar. 
  • Dokumenterad erfarenhet från minst 3 projekt av att sätta upp och underhålla mappstrukturer i bygg- och anläggningsprojekt. 
  • Erfarenhet från minst 3 projekt av att formaliagranska modell- och ritningsunderlag vid leverans från projektörer. 
  • Erfarenhet från minst 3 projekt av att leverera handlingar (modeller, ritningar och dokumentation) till webbaserade projektytor med tillhörande metadata
  • Erfarenhet från minst 1 projekt av att administrera webbaserade projektytor och lagringstjänster där erfarenhet av behörighetsstyrning ingått. 
  • Minst två tidigare uppdrag med liknande arbetsuppgifter ska kunna refereras  

Det är meriterande om du även uppfyller följande krav:

  • Erfarenhet av projekt där informationsleveranser skett i objektsmodeller, minst 1 projekt.
  • Ha utfört minst 1 leverans till mottagares förvaltningssystem, exempelvis Faciliate (tidigare Landlord), som används för planerat underhåll eller liknande av förvaltningen.
  • Erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystem, minst 1 projekt 
  • Dokumenterad erfarenhet av att hantera sekretessbelagda behörigheter och dokument, med minst ett referensprojekt. 

Önskade personliga egenskaper:

  • Självständig med förmåga att ta egna initiativ
  • Serviceinriktad och hjälpsam i samarbetet med andra
  • Flexibel och lösningsorienterad, anpassar sig lätt till förändrade omständigheter
  • God förmåga att prioritera och hantera flera arbetsuppgifter parallellt
  • Kommunikativ, med tydlig och effektiv dialog både muntligt och skriftligt
  • Samarbetsvillig och relationsskapande – bidrar till ett gott arbetsklimat
  • Arbetar systematiskt och strukturerat med hög grad av noggrannhet

Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11

Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.

Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk