Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Norsk eller Dansktalande - Junior 1st Line Support
Skicka ansökan 18 dagar kvar
Support 1st line Line Support First Line Support
18 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om rollen:

Vi söker både 1st line-support team medlemmar med 2.4 års erfarenhet av 1st line support och kan Norska eller Danska flytande. Supporten är öppen 11 timmar per dag, måndag–fredag.

OBS: Det är viktigt med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i minst 2 år samt att behärska Norsk eller Danska flytande

Arbetsuppgifter (gäller båda rollerna):

  • Ge IT-support via telefon, e-post, chatt och ärendeportal.
  • Hantera incidenter och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, Microsoft 365, utskrifter och nätverksåtkomst.
  • Utföra användaradministration (kontoskapande, lösenordsåterställning, grupphantering, upplåsning) i Active Directory och Microsoft 365.
  • Registrera och hantera ärenden enligt SLA i ärendehanteringssystem (t.ex. ServiceNow).
  • Lösa problem vid första kontakt eller eskalera till 2nd/3rd line vid behov.
  • Följa etablerade rutiner och kunskapsdatabaser samt bidra med förbättringsförslag.
  • Bibehålla hög kundnöjdhet genom professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar.


Kravprofil – Service Desk support 1st line:

  • 2–4 års erfarenhet av IT-support i en servicedeskmiljö.
  • Mycket goda kunskaper i engelska samt danska eller norska.
  • Erfarenhet av ITIL-baserat arbete och ärendehanteringssystem.
  • God praktisk erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365.
  • Kunskap om fjärrstyrningsverktyg för felsökning.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-12
Antal platser 8