Arbetsbeskrivning
IT Support Specialist & Team Lead – Flerspråkig 1st Line Support
Om rollen:
Vi söker både erfarna IT-supporttekniker och en Team Lead till ett flerspråkigt 1st line-supportteam som arbetar med att ge professionell IT-support till användare i Danmark, Sverige och Norge.
Teamet består av 10 ordinarie medarbetare och en Team Lead.
Supporten är öppen 11 timmar per dag, måndag–fredag.
Arbetsuppgifter (gäller båda rollerna):
- Ge IT-support på flera språk via telefon, e-post, chatt och ärendeportal.
- Hantera incidenter och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, Microsoft 365, utskrifter och nätverksåtkomst.
- Utföra användaradministration (kontoskapande, lösenordsåterställning, grupphantering, upplåsning) i Active Directory och Microsoft 365.
- Registrera och hantera ärenden enligt SLA i ärendehanteringssystem (t.ex.
ServiceNow).
- Lösa problem vid första kontakt eller eskalera till 2nd/3rd line vid behov.
- Följa etablerade rutiner och kunskapsdatabaser samt bidra med förbättringsförslag.
- Bibehålla hög kundnöjdhet genom professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar.
Extra ansvar för Team Lead:
- Leda och coacha ett team på 10 personer.
- Ansvara för arbetsfördelning, kvalitet och måluppfyllelse.
- Följa upp teamets prestationer och rapportera resultat.
- Säkerställa kompetensutveckling och hög servicenivå.
Kravprofil – IT Support Specialist:
- 2–4 års erfarenhet av IT-support i en servicedeskmiljö.
- Mycket goda kunskaper i engelska samt danska, norska eller svenska.
- Erfarenhet av ITIL-baserat arbete och ärendehanteringssystem.
- God praktisk erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365.
- Kunskap om fjärrstyrningsverktyg för felsökning.
Kravprofil – Team Lead:
- 4+ års erfarenhet av IT-support, varav minst 1–2 år i ledande roll.
- Dokumenterad erfarenhet av personalledning och teamkoordinering.
- Mycket goda språkkunskaper i engelska samt danska, norska eller svenska.
- Djup teknisk kunskap inom Active Directory, Microsoft 365 och servicedeskprocesser.