Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
IT Support Specialist & Team Lead Flerspråkig 1st Line Support
Skicka ansökan 25 dagar kvar
Support 1st line IT-support Teamledare Line Support Supportspecialist First Line Support It-supporttekniker IT Support Specialist
25 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

IT Support Specialist & Team Lead – Flerspråkig 1st Line Support

Om rollen:

Vi söker både erfarna IT-supporttekniker och en Team Lead till ett flerspråkigt 1st line-supportteam som arbetar med att ge professionell IT-support till användare i Danmark, Sverige och Norge. Teamet består av 10 ordinarie medarbetare och en Team Lead. Supporten är öppen 11 timmar per dag, måndag–fredag.

Arbetsuppgifter (gäller båda rollerna):

  • Ge IT-support på flera språk via telefon, e-post, chatt och ärendeportal.
  • Hantera incidenter och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, Microsoft 365, utskrifter och nätverksåtkomst.
  • Utföra användaradministration (kontoskapande, lösenordsåterställning, grupphantering, upplåsning) i Active Directory och Microsoft 365.
  • Registrera och hantera ärenden enligt SLA i ärendehanteringssystem (t.ex. ServiceNow).
  • Lösa problem vid första kontakt eller eskalera till 2nd/3rd line vid behov.
  • Följa etablerade rutiner och kunskapsdatabaser samt bidra med förbättringsförslag.
  • Bibehålla hög kundnöjdhet genom professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar.

Extra ansvar för Team Lead:

  • Leda och coacha ett team på 10 personer.
  • Ansvara för arbetsfördelning, kvalitet och måluppfyllelse.
  • Följa upp teamets prestationer och rapportera resultat.
  • Säkerställa kompetensutveckling och hög servicenivå.

Kravprofil – IT Support Specialist:

  • 2–4 års erfarenhet av IT-support i en servicedeskmiljö.
  • Mycket goda kunskaper i engelska samt danska, norska eller svenska.
  • Erfarenhet av ITIL-baserat arbete och ärendehanteringssystem.
  • God praktisk erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365.
  • Kunskap om fjärrstyrningsverktyg för felsökning.

Kravprofil – Team Lead:

  • 4+ års erfarenhet av IT-support, varav minst 1–2 år i ledande roll.
  • Dokumenterad erfarenhet av personalledning och teamkoordinering.
  • Mycket goda språkkunskaper i engelska samt danska, norska eller svenska.
  • Djup teknisk kunskap inom Active Directory, Microsoft 365 och servicedeskprocesser.


Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 8
Varaktighet Tillsvidare