Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Inköp / Materialplanerare
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Inköpare Materialplanerare
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i ett team i ett mindre exportföretag, och säkerställa leverans av kritiska komponenter? Vår inköpare kommer att vara föräldraledig så vi söker nu en inköpare / materialplanerare som kan ta över hennes roll medan hon är hemma 12 månader, eventuellt kan det bli längre beroende på när hon är tillbaka. Seaflex är en världsledande leverantör av elastiska förankringssystem till marinor och flytande solcellsparker världen över. Med en stark tro på innovation, hållbarhet och nära samarbeten med våra partners strävar vi efter att vara i framkant inom vår bransch.

I din roll som inköpare kommer du även att ha andra varierande uppgifter då vi jobbar ihop i ett team där alla hjälps åt.

Urval sker löpande, så sök redan idag!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Inköp

  • Beställa material.
  • Säkerställa god leveransprecision och - kvalitet.
  • Hantera eventuella avvikelser.


Materialplanering

  • Lagerinventering
  • Planera materialbehov baserat på prognoser från bl.a. säljteamet om pågående affärer och kommande kundordrar.
  • Säkerställa att vi har material hemma för att möta deadlines, eller hjälpa till att prioritera mellan ordrar baserat på tillgängligt lager och förväntade leveranstider när så krävs.

Administration

Du kommer att ingå i administrationsavdelningen, i dagsläget fem personer, där vi hjälps åt med det dagliga arbetet och försöker skapa en kompetensöverlappning så att vi kan hjälpa varandra med enklare uppgifter vid frånvaro. Exempel på detta kan vara offertskapande, fakturering, transportbokningar m.m. Det dagliga arbetet sker i nära samarbete med verkstadsansvarig och transportansvarig.

Vi befinner oss just nu i en spännande utvecklingsfas där vi byter vårt affärssystem från Visma till Microsofts Business Central. Du kommer att ha en viktig roll i anpassning och implementering av systemet för frågor som rör inköp, lagerhantering, in- och utleverans och annat relaterat till dina ordinarie arbetsuppgifter.

Vem är du?

Vi söker dig som tycker om att jobba i mindre företag där en dag sällan är den andra lik. Som person ser vi att du är strukturerad med erfarenhet av att planera ditt arbete självständigt. Rollen kräver en analytisk förmåga då det kan vara mycket ”pusslande” med leveranstider och tillgänglighet för att säkerställa bästa möjliga leveranstider och att vi har material på plats när det behövs.

Vidare ser vi att du har en förmåga att anpassa dig till olika situationer och nya utmaningar tex att vi växlar till ett nytt affärssystem och förbereder oss för en tillväxtfas. Arbetet kan tidvis vara stressigt, men varvas vanligtvis med lugnare perioder med möjlighet att fokusera på annat.

Eftersom vi är ett exporterande företag med internationella leverantörer är det viktigt att du är bekväm att tala i telefon och skriva på engelska. Vi har även ett säljkontor i USA.

Vi lägger stor vikt vid din sociala kompetens och förmåga att samarbeta med andra.

Kvalifikationer

  • Några års erfarenhet av inköpsarbete eller materialplanering, gärna inom exportorienterad verksamhet önskvärt men inte ett krav.
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta datadrivet.
  • Erfarenhet av Excel
  • Erfarenhet av Business Central meriterande, men inte ett krav.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk