Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad undersköterska som drivs av att skapa livskvalité och vill göra verklig skillnad i människors vardag? Då vill vi gärna se dig som vår nya kollega!
Vilka är vi?
Timmermansgatan 62:1 är en hemtjänstenhet som utgår från Hageby. Vi utför beviljade insatser i människors hem (ordinärt boende) och verkar i områdena Atrium, Silver- och Guldringen, Ensjön-Åselstad, Styrstad, Tingstad, Smedby, Lida kullar, Rambodal och Lindö. Med ett brukarorienterat förhållningssätt hjäper vi främst äldre att leva ett självständigt och tryggt liv i sina egna hem, där vi alltid utgår från deras individuella behov och beslut från biståndshandläggare.
Hos oss får du möta människor med olika behov och livssituation och du får varje dag ett meningsfullt arbete. Som en del av vårt team, där personalen arbetar i olika vårdlag beroende på område, får du möjlighet att arbeta självständigt samtidigt som du är en viktig del av en verksamhet där trygghet, kontinuitet, nära vård och kvalitet står i fokus.
Enheten har ett delat ledarskap mellan 2 chefer, som samarbetar tätt för den gemensamma enheten. Vårt team består av ca 50 engagerade medarbetare som är indelade i 7 olika vårdlag. Nu söker vi efter fem nya kollegor som vill göra skillnad tillsammans med oss.
Dina arbetsuppgifter
Som undersköterska i hemtjänsten har du en betydelsefull roll i att skapa trygghet och livskvalitet för våra brukare i deras egna hem. Du ger en individanpassad och professionell omvårdnad och uppmärksammar samt tillmötesgår fysiska, psykiska och sociala behov.
Du ger personlig omvårdnad som kan inkludera hjälp med hygien, påklädning och medicinhantering. Du bidrar även till en trivsam hemmamiljö genom att hjälpa till med hushållssysslor som städning, inköp och tvättning.
Utöver det har du en viktig social roll där du skapar trygghet och gemenskap genom samtal, promenader eller andra aktiviteter som bidrar till brukarens välbefinnande.
Du arbetar både självständigt och i gott samarbete med kollegor och med andra yrkesgrupper, där ni tillsammans skapar kvalitet inom vård och omsorg. Dokumentation är en naturlig del av ditt arbete för att säkerställa god kontinuitet och kvalitet. Likaså att bidra till verksamhetsutveckling och följa de rutiner som finns kring arbetet.
Dokumentation är en viktig del av ditt arbete och som medarbetare hos oss förväntas du kunna sköta administrativa uppgifter som dokumentation, beställningar, kontakter med anhöriga, biståndshandläggare, hemsjukvården och registrering av avvikelser. Det är särskilt viktigt att uppmärksamma förändrade behov. Du bedriver ett nära kontaktmannaskap och upprättar och följer upp genomförandeplaner kontinuerligt tillsammans med brukare.
Vår verksamhet är förlagd mellan klockan 6.30-22.00 alla dagar i veckan och du arbetar varannan helg.
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och kan uppvisa diplom från socialstyrelsen. Du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg.
Som person är du lugn, trygg med ett gott bemötande gentemot den du bemöter. Du samarbetar bra med andra, men trivs också med att arbeta självständigt. Du ser vad som behöver göras och tar egna initiativ för att ge bästa möjliga omsorg.
Du är flexibel och kan anpassa dig när planer ändras i det dagliga arbetet. Du har lätt för att prioritera och hitta lösningar i olika situationer.
Du kan uttrycka dig väl i svenska, i både tal och skrift. Eftersom vi har områden där bil krävs, behöver du ha B-körkort och även kunna cykla.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 5
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträdesdatum: Snarast
Arbetstid: Dag/Kväll/helg
Möjlighet till distansarbete: Nej
Sista ansökningsdatum: 7 september 2025: urval görs löpande
Kontakt: Sofie Nordqvist
[email protected] telefon 011-157736 eller Jennifer can
[email protected] 011-153965
Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt.
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.