Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administrativ multitasker sökes – vikariat på Broil King
Skicka ansökan 8 dagar kvar
Administrativ assistent
8 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om företaget

OMC Barbecues är ett kanadensiskt familjeföretag från 1906, som tillverkar Broil King® grillar och grilltillbehör. Företaget har fabriker i Kanada och USA. Den nordiska organisationen har sitt huvudkontor och lager i Kungsängen och ansvarar för distributionen i alla de 5 nordiska länderna samt Estland.

Vi söker nu en vikarie som kan arbeta under 6-10 veckor på hösten och eventuellt förlängning.

I rollen som Administrativ Assistent på Broil King har man en central del i företagets dagliga arbete gentemot kunder i hela Norden. Du arbetar tätt tillsammans med övrig administrativ personal och lagerstyrning.

I tjänsten ingår:

  • Att vara den primära personen som tar emot och hanterar order på telefon och email.
  • Administrativt stöd till alla avdelningar inom Broil King samt till moderbolag i Kanada.
  • Ansvarar för fakturering och arkivering av både löpande processer men också större omfattande säsongsaffärer.
  • Arbetar med registervård och uppdateringar av våra stödfunktioner till affärsflödena.


Exempel på uppgifter:

  • Registrera och hantera kundorder.
  • Hantera kundfrågor
  • Följa upp specifika leveransfrågor såsom spårnummer och proof of delivery.
  • Registrera och skicka kundfakturor


För att trivas med denna tjänst behöver du:

  • Kunna arbeta flitigt och tålamodigt under timlånga monotona arbetsuppgifter.
  • Ha förståelse för vikten av ordning kring administration och se en glädje i att det bidrar till nöjda kunder och medarbetare.
  • Trivas i ett företag där teamet medvetet är lite mindre till antalet men där ledord som sammanhållning, samarbete och stort eget ansvar.

Din profil:

  • Utbildning på gymnasienivå
  • Strukturerad, ambitiös och med sifferintresse samt goda datorkunskaper underlättar.
  • Att kunna hantera Officepaketet i stort men framförallt Excel.
  • Behärska svenska felfritt i tal och skrift är ett krav. Att kunna prata med samt läsa norska och danska är meriterande och kommer att underlätta ditt arbete.
  • Din engelska bör vara på en hygglig nivå då kommunikation med huvudkontoret i Kanada är en del av arbetet.


Anställningsform, omfattning, placeringsort

Anställningen är ett vikariat på heltid med placering på vårt nordiska huvudkontor i Kungsängen.

Välkommen in med din ansökan till vår VD Tobias Minde: [email protected] omgående.

Vi ser att du kan påbörja tjänsten senast 25/8.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Tobias, 0708 74 77 96

Mer info

Anställningsform Behovsanställning
Publicerad 2025-08-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet -
Hemsida Länk