Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Timvikarierande bemanningssamordnare inom bokning och rekrytering
Skicka ansökan 18 dagar kvar
Bemanningskoordinator
18 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. ARBETSUPPGIFTER Som bemanningssamordnare har du en central funktion i att planera och samordna bemanning gentemot våra tim- och poolanställda. Du arbetar med både bokning och rekrytering, och säkerställer att bemanningen sker enligt gällande arbetsrättsliga regler. Bemanningsenheten bistår flera av kommunens förvaltningar, främst inom förskola, grundskola, vård och omsorg samt måltid och service, vilket innebär att du får en bred förståelse för olika verksamheters behov och förutsättningar. Du kommer att: • Koordinera och boka personal till kommunens verksamheter • Rekrytera nya timvikarier och vara delaktig i hela rekryteringsprocessen: urval, intervjuer, referenstagning och anställningserbjudande • Hantera personaladministration och frågor kopplade till företrädesrätt och konvertering enligt LAS och Allmänna bestämmelser • Vara ett ansikte utåt för bemanningsfrågor och ge service med hög kvalitet Arbetstid: Arbetstiderna är varierande och förlagda mellan kl. 06:15 och 16:30, beroende på behov och arbetsuppgifter. Helgarbete kan förekomma. Som timvikarie arbetar du vid behov, vilket innebär att arbetstiden planeras utifrån verksamhetens behov i dialog med dig. Vi erbjuder: Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag Möjlighet att utvecklas inom både bemanning och rekrytering Ett engagerat och stöttande team KVALIFIKATIONER Vi ställer krav på att du har en pågående eller genomförd eftergymnasial utbildning inom personalarbete, HR, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Din utbildningsbakgrund ger dig god förståelse för bemannings- och rekryteringsfrågor, arbetsrätt och administrativa processer, vilket är centralt i rollen som bemanningssamordnare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsfrågor. Vi söker dig som: • Har ett starkt driv och är lösningsfokuserad • Är en god människokännare som lyssnar in och samtidigt får saker att hända • Har helhetssyn kring bemanning och sinne för detaljer • Trivs i ett högt tempo och har förmåga att prioritera och hantera många uppgifter samtidigt • Kommunicerar tydligt och säkerställer att förväntningar är klara för alla parter • Tar initiativ och arbetar metodiskt • Samarbetar gärna i team och värdesätter goda relationer med kollegor och beställande enheter • Har mycket god datorvana och är trygg i digitala system • Har kunskap om arbetsrättsliga regler, särskilt LAS och AB ÖVRIGT Vi behandlar ansökningar löpande.  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet 3 - 6 Månader