Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Studentmedarbetare till Kontaktcenter
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Handläggare
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Kommuner och regioners verksamheter är välfärdens kärna. Det är verksamheter som berör miljontals människor, varje dag. Våra medlemmar har gett oss ett tydligt uppdrag: att Sverige ska ha världens mest innovativa och omtänksamma välfärd. De kommande åren står vi inför utmaningar som kräver mod, kreativitet, kompetens och förändringsvilja. Vi tar med det som är bra idag när vi skapar morgondagens välfärd. Vi möter förändring med utveckling. Vi tror på dig och på din förmåga. Kontaktcenter är en sektion inom Stab kommunikation och fungerar som en första kontaktväg till SKR. Uppdraget är att ge medlemmarna, det vill säga förtroendevalda och tjänstepersoner i kommuner och regioner, en likvärdig och god service samt att bidra till ett mer effektivt internt arbete.  Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till vår verksamhet. Som studentmedarbetare arbetar du i genomsnitt 20 procent i veckan. I perioder kan du erbjudas att arbeta fler timmar utöver det. Anställningen är en timavlönad särskild visstidsanställning med anställningstid upp till ett år, med start enligt överenskommelse. ARBETSUPPGIFTER Som studentmedarbetare arbetar du som handläggare med varierande uppgifter. Kontaktcenter ger service via telefon, e-post och kontaktformulär på skr.se. Du bemöter alla medlemmar och intressenter med engagemang och god service, och du strävar alltid efter att hitta lösningar.  Arbetet innebär att du i första linjen besvarar frågor, ger service och kopplar vidare ärenden vid behov. Kontaktcenter hanterar frågor inom hela SKR:s verksamhet. De flesta som kontaktar oss är medlemmar, men vi får även frågor från andra aktörer, som myndigheter, företag och privatpersoner. Du ger också support till medlemmar som använder SKR:s digitala tjänster, system och webbplattformar. Med stöd av vår kunskapsdatabas hjälper du dem att hitta rätt information och vägledning.  Vissa ärenden hanterar du självständigt. Andra löser du tillsammans med kollegor eller lämnar vidare till sakkunniga inom organisationen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill göra skillnad i en viktig roll där du möter och hjälper människor varje dag.  • Du studerar en akademisk utbildning inom ett relevant område och har minst ett år kvar av dina studier • Du har tidigare arbetat inom kontaktcenter, kundtjänst eller support   • Du är serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer  • Du är van vid digitala arbetssätt och använder olika system och verktyg obehindrat  • Du uttrycker dig tydligt och professionellt på svenska i både tal och skrift Du har ett lugnt och positivt bemötande, är uppmärksam och lösningsorienterad. Du trivs med att snabbt ta till dig ny information för att kunna ge bästa möjliga stöd och service.  Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna, trygga och respekterade och du bidrar aktivt till den kulturen.  Urval och intervjuer sker löpande.  Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) är en medlems- och arbetsgivarorganisation för Sveriges kommuner och regioner. Genom kunskap, råd och service till våra medlemmar stärker vi dem i deras uppdrag att utveckla välfärden för alla invånare. Vi är en mötesplats för kommuner och regioner och tillsammans utvecklar vi demokrati och välfärd utifrån medborgarnas behov i hela landet. Vi påverkar regering, riksdag och EU genom att ge förslag på hur vi bäst utvecklar demokrati och välfärd. SKR har ca 500 medarbetare och kontoret är placerat vid Slussen i Stockholm. Som medarbetare på SKR har du flexibilitet att arbeta delvis på kontoret och delvis från annan plats, med utgångspunkt i verksamhetens behov.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet 3 - 6 Månader