Uppdragsbeskrivning
Vår kund inom energisektorn behöver utökade resurser för effektiv IT-förvaltning, då många nya krav ställs på befintliga IT-system samt nya behov uppstår till följd av ökad digitalisering.
Som IT-projektledare leder du ett eller flera projekt inom organisationen. Projekten bemannas av interna resurser och konsulter inom IT samt av verksamhetsspecialister. Du rapporterar projektens framdrift mot uppställda mål och planer till beställare och styrgrupp. Som stöd används en anpassad projektmodell och projektverktyg för rapportering och resursplanering.
Uppdraget är en konsultroll som innebär förstärkning i organisationens löpande arbete. Det handlar om projektledning av ett större och prioriterat projekt med stor verksamhetspåverkan och pressad tidplan. Vi söker en erfaren projektledare som tidigare drivit omfattande systemskiftesprojekt, med förmåga att snabbt skapa nätverk och koordinera människor och lösningar i en komplex verksamhet.
Projektledarrollen innebär att skapa framdrift i ett pågående projekt bestående av teknisk projektledare, IT-arkitekter och teknikspecialister. Du ansvarar för att följa och uppdatera tidplanen samt leda det dagliga arbetet för det tekniska teamet.
Arbetsuppgifter
Obligatoriska krav
Mervärdeskrav
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.