Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Löneadministratör till Rättsmedicinalverket i Stockholm
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Löneadministratör
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Nu söker vi en erfaren löneadministratör till Rättsmedicinalverket i Stockholm. I rollen kommer du bland annat registrera, bearbeta och administrera löneunderlag, såsom reseräkningar, friskvårdsbidrag, läkemedelsersättning samt ersättning för läkarbesök mm. Arbetstiderna för myndigheten är oregelbundna, vilket ställer krav på att du är flexibel, ansvarstagande och har god förmåga att planera ditt arbete självständigt. Du kommer ingå i en befintlig arbetsgrupp bestående av åtta HR-specialister samt en HR-chef. Andra förekommande arbetsuppgifter: - Hantering av lönefrågor i en statlig myndighet som delvis har oregelbunden arbetstid - Genomföra avstämningar, kontroller och uppföljningar av lönearbetet - Kontakter med Statens servicecenter som sköter myndighetens löneutbetalningar - Nära samarbete med lönespecialist, HR-specialister - Ge stöd till chefer i organisationen gällande löne- och systemfrågor - Ge svar till medarbetare ang deras löne- och systemfrågor - Bidra i förberedelsearbete inför övergång från Primula till Heroma - administrativa uppgifter kring bla. rekrytering, anställning och resebokningar Uppdragsperiod och omfattning Tjänsten som löneadministratör är ett konsultuppdrag på heltid som tillträds omgående och förväntas fortlöpa till och med 31 januari 2026. Uppdraget utförs huvudsakligen på plats i myndighetens lokaler på Västra Järnvägsgatan centralt i Stockholm. Om arbetet tillåter finns möjlighet till distansarbete en dag per vecka. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma) • Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.) • Goda kunskaper om kollektivavtal • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Meriterande för tjänsten: • Statlig erfarenhet av lönearbete • Erfarenhet av lönearbete i organisation med personal som arbetar oregelbunden arbetstid • Erfarenhet av att arbeta med schemaläggningssystem, gärna BeSched • Erfarenhet av att tillämpa Villkorsavtalen För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-08-14. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-07
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk