Vi söker en nyckelspelare som vill vara med från början och forma hur vi arbetar med digital marknadsföring. Här får du både lägga strategin och själv exekvera på den – med fullt fokus på att skapa leads, bygga varumärke och stötta sälj. Vi tror att du går igång på att bygga, testa, förbättra – och ser inga hinder i att själv hugga i när så behövs.
Om rollenDu har flerårig erfarenhet av B2B-marknadsföring och arbetar datadrivet samt mäter kontinuerligt resultat för att säkerställa kontinuerlig optimering. Det innebär att du analyserar och förbättrar allt från kampanjutfall till innehållsprestanda. Samtidigt som du ansvarar för CRM (Creatio), marketing automation, lead scoring och kampanjflöden – och ser till att allt fungerar sömlöst för att stötta organisationen. Du kommer att ha ett tätt samarbete med säljteamet, där ni tillsammans säkerställer att rätt leads omvandlas till affärsmöjligheter. Även kontakten med Customer Success är viktig, då du bidrar till merförsäljning och lojalitet genom riktade marknadsinsatser mot befintliga kunder.
ErfarenhetVi tror att du är en självgående och initiativrik person som inte väntar på att någon annan ska peka ut riktningen. Du tar själv tag i det som behöver göras och trivs bäst när du får jobba hands-on och är operativ i ditt arbetssätt. Det är inte PowerPoints du brinner för, utan att faktiskt driva saker i mål. Din förståelse för affären är tydlig, och du ser marknadsföring som ett affärsdrivande verktyg där sälj och marknad hänger tätt ihop.
Erfarenhet och kompetensDet här är en rekrytering via Digitalenta. Vi arbetar utifrån en strukturerad och transparent rekryteringsprocess för att säkerställa en bra matchning för alla parter. Den inkluderar strukturerade intervjuer, psykometriska tester, ett skräddarsytt arbetsprov samt referenstagning. Intresserad? Vi kommer att intervjua relevanta kandidater löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!