Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Samordnare
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Samordnare
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Organisatoriskt är samordnare anställd i enheten för administrativt stöd inom socialförvaltningen. Du ingår i teamet med samordnare som arbetar för verksamheter inom kommunala hälso- och sjukvården och fungerar som funktionsstöd, stöd till medarbetare i administrativa frågor samt chefsstöd till enhetschefer.  Arbetsuppgifter - Du är ett chefstöd till förvaltningens enhetschefer och arbetar med administrativa uppgifter inom personalplanering, lönehantering och ekonomi. - Du är ett stöd till medarbetare i frågor rörande personaladministration och dagliga verksamhetsfrågor. - Du har en övergripande blick över resurser och behov i verksamheten och uppmärksammar chef om resurstillgång eller behovet förändras. - Du samverkar med dina samordnarkollegor, planerare/verksamhetsstöd och Resurscenter gällande bemanning och den dagliga driften för dina enheter. Kvalifikationer Krav: - B-körkort. - Mycket god datorvana med erfarenhet av personalplaneringssystem, verksamhetssystem samt ekonomisystem.   Meriterande: - Arbetat som samordnare i kommunal verksamhet samt är väl förtrogen med arbetstidslagstiftningen. Personliga egenskaper - Du trivs i rollen som ”den man frågar” och tycker om varierande arbetsdagar där du är problemlösaren. - Du har god förmåga att strukturera och prioritera.  Vi erbjuder Ett spännande och omväxlande arbete där detaljer, tätt samarbete med olika funktioner och snabba förändringar hör till vardagen och där du kommer arbeta i ett team som alltid har lösningar i fokus. Kontaktinformation Reneé Pettersson, Enhetschef, 0680 - 176 15, [email protected] Anneli Stenberg, Fackligt ombud Vision, 0680 - 162 77, [email protected] Arbetsplats 846 31 Hede

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk