Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Supporttekniker
Skicka ansökan 25 dagar kvar
Supporttekniker IT Support Specialist
25 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker till globalt Servicedesk-team Vill du bli en del av ettIT-supportteam som hjälper användare i norden ? Vi söker nu drivna medarbetare till vårt 1st line supportteam med fokus på Danmark, Sverige och Norge. Om rollen: Som IT-supportspecialist ger du effektiv och trevlig support på danska, svenska och norska via telefon, e-post, chatt och portal – under kontorstider ) Du hanterar ärenden och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, M365, utskriftslösningar och nätverksåtkomst. Du supporterar även användarhantering i Active Directory och Microsoft 365, såsom konto upplåsning, lösenordsåterställning och grupphantering. Vår arbetsstyrka: • 5 dansktalande • 4 svensktalande • 4 norsktalande • Du kommunicerar obehindrat på minst ett av de nordiska språken – gärna även engelska! Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Att logga och lösa ärenden inom givna SLA, med verktyg som ServiceNow • Första linjens problemlösning eller eskalering till 2nd/3rd line vid behov • Upprätthålla hög kundnöjdhet med professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar • Följa kunskapsartiklar och rutiner;, rapportera förbättringsförslag i Knowledgedatabaden Vi söker dig som har: • Flytande kunskaper i danska, norska eller svenska (enligt resursfördelning ovan) • Meriterande: God engelska och fler språk • Tidigare erfarenhet av servicedesk och ärendehantering, gärna enligt ITIL • Kännedom om verktyg som ServiceNow, fjärrstyrningsverktyg, Active Directory och M365 Bli en nyckelperson i vårt engagerade supportteam och utvecklas tillsammans med oss! Skicka in din ansökan idag och gör skillnad för våra globala slutanvändare.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 10
Varaktighet Tillsvidare