Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget innefattar att löpande stödja chefer och andra ledande roller i administrativa och koordinerande uppgifter. Du bygger upp en god kunskap i administrativa processer hos vår kund, och kan både guida andra i vad som behöver göras och bidra praktiskt utifrån behov. Allteftersom kan även uppdraget utökas med uppgifter inom processerna på avdelningarna.
Arbetsuppgifter
- Stöd i upphandling av konsulter och rekrytering av medarbetare
- Stöd i introduktion av nya medarbetare
- Kommunikationsinsatser kopplade till avdelningens verksamhet - intranätsartiklar, internt månadsbrev, mötesanteckningar m.m.
- Planering och genomförande av möten och konferenser
- Koordinering av ekonomiskt prognos- och budgetarbete
- Koordinering av verksamhetsrapportering
- Koordinering och kommunikation relaterat till systemdivisionens projekt och IT-förvaltningar
Obligatoriska krav
- Konsulten ska ha en avslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram.
- Konsulten ska ha minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som administratör med innehåll av motsvarande omfattning och svårighetsgrad.
- Konsulten ska ha minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint.
- Konsulten ska behärska svenska och engelska i tal och skrift.
- Konsulten skall ha minst 2 års arbetslivserfarenhet av att driva och stötta chefer i upphandling av konsulter eller i rekrytering av nya medarbetare.
- Konsulten ska ha minst två års arbetslivserfarenhet av att stödja chefer i introduktion av nya medarbetare.
Mervärdeskrav
- Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom intern eller extern kommunikation.
- Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom ekonomisk redovisning.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.