Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiadministratör till Ekonomiavdelningen, Redovisningsenheten
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Ekonomiadministratör
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person som gillar ekonomi och administration? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! Vi söker nu en ekonomiadministratör till Örebro kommuns ekonomiavdelning. Om tjänsten I den här tjänsten arbetar du på Redovisningsenheten och ingår i vår grupp för administrativ redovisningsservice. Här får du tre tighta kollegor som du delar samtliga arbetsuppgifter med, vilket gör att gemensamma rutiner och mål är viktiga för oss. Många av våra arbetsuppgifter är återkommande varje månad, exempelvis stöttar vi ekonomerna och verksamheterna i redovisningsadministration och söker stadsbidrag. Vi ansvarar även för utlämning av allmänna handlingar. Exempel på arbetsuppgifter: • vara delaktig i bokslutsarbete • utföra interimsbokningar • genomföra kontoavstämningar • upprätta bokslutsbilagor • arbeta med kommunens anläggningsregister Om arbetsplatsen Örebro kommuns stora ekonomiavdelning ger stöd inom ekonomi- och verksamhetsstyrning samt redovisning. Vi är indelade i fyra enheter med sammanlagt ca 75 medarbetare. Ekonomiavdelningen är mitt i ett utvecklingsarbete där vi ser över processer, rutiner och roller. Det långsiktiga målet är att digitalisera, automatisera och standardisera arbetet inom hela ekonomiprocessen för att frigöra ytterligare tid till att proaktivt stödja chefer med analys, lednings- och beslutsstöd. Vi utgår från nyrenoverade lokaler på Åbylunden 1 och erbjuder möjlighet att utföra viss del av arbete på distans samt utifrån flexibla arbetstider. Vi är en del av kommunledningsförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.  Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer Till rollen som ekonomiadministratör söker vi dig som har god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du förstår innebörden av självledarskap men kan även arbeta bra ihop med andra. Du har lätt att ta till dig information, analysera och lösa problem. Då vårt arbete är i ständig förändring har du lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du behöver även ha förmågan att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi/redovisning exempelvis YH-utbildning • goda kunskaper i excel • erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem, t.ex. Raindance eller liknande • erfarenhet av delaktighet i bokslutsarbete (t.ex. interimsbokningar, kontoavstämningar, upprätta bokslutsbilagor) Meriterande: • erfarenhet av att arbeta i analysverktyget Diver • erfarenhet av att arbeta med ekonomi i kommunal verksamhet • erfarenhet av arbete med anläggningsregister Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Övrig information Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Som en del av urvalsprocessen kan vi även komma att tillämpa tester. Vid frågor rörande tjänsten nås rekryterande chef Karin Sundelius via mail: [email protected]. Ansökan Sista ansökningsdag är 17 augusti. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-03
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk