Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör till Östersundskontoret
Skicka ansökan 21 dagar kvar
Administratör
21 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en serviceinriktad administratör som vill vara med och utveckla det dagliga stödet för vår verksamhet i Östersund. Hos oss får du en varierad roll med ansvar för allt från kontorsservice och fastighetsfrågor till administrativt stöd för chefer. Du trivs med ordning och reda, gillar att lösa problem och är den som ser till att vardagen flyter på. Här gör ditt engagemang verklig skillnad – varje dag. Om tjänsten Som administratör hos oss kommer du att ansvara för att upprätthålla och utveckla ett operativt stöd för verksamheten på orten men även ha arbetsuppgifter inom enklare fastighetsunderhåll. Du kommer ha en bredd i dina arbetsuppgifter som omfattar allt från post-/godshantering, bevakning av porttelefon, samordna och hantera lokal- och anläggningsfrågor, ansvar för beställning av kontorsmateriel, hantera besöksanmälningar och administrera inpassering och kortadministration samt hantera enklare kontorsservice som att vattna växter och ta hand om diskmaskinen med mera. I rollen som administratör kommer du även agera kontaktperson till fastighetsägaren och övriga leverantörer inom service management. Den största delen av din tid kommer ägnas åt att stödja chefer, medarbetare samt projekt och upprätthålla och utveckla det operativa stödet för verksamheten. Som administratör med kontorsansvar kommer du att vara delaktig i att verksamheten genomförs på ett rationellt sätt med god ordning och reda, samt bidra till lokalkontor Östersunds utveckling. Tjänsten är placerad i Östersund med möjlighet till resor i tjänsten. Om dig Vi söker dig som har en gymnasieexamen eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har aktuell erfarenhet av att arbeta som administratör i en större organisation. Du har erfarenhet av att arbeta med Officepaketet och olika typer av administrativa system. Du har dessutom god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska. Tjänsten kräver körkort B. Det är meriterande om du har erfarenhet eller utbildning i dokument- och ärendehantering. Det är dessutom en fördel om du arbetat med administrativa uppgifter på en myndighet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en organisation med höga krav på integritet och säkerhetsmedvetenhet. Personliga egenskaper är av stor vikt för oss. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter och söker dig som tar ansvar för din uppgift och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Samtidigt har du lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ställa om och se andra möjligheter. Du arbetar bra med andra och trivs med att vara den som hjälper till. Du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande och har en förmåga att lyssna och kommunicera med andra och gör ditt yttersta för att hitta lösningar. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet. Du kommer att arbeta på vårt verksamhetsområde armémateriel som ansvarar för teknik och tjänster som används av Armén och Hemvärnet, exempelvis fordon, vapen, skydd och luftvärn. Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner: • Kompetensutveckling • Tjänsten är i huvudsak bunden till kontoret, men möjlighet till distansarbete efter överenskommelse i gruppen kan finnas. • Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV.  Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-24. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • Våra fackliga företrädare är SACO Pierre Königsson, OFR/S Leif Jansson, OFR/O Gunnar Östermark och SEKO Peter Andersson. Alla nås via FMV:s växel: 08-782 4000. • Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Lina Petrini via FMV:s växel: 08-782 4000. Lina är tillbaka från semester 18 aug och kan mottaga frågor då. Kontakta Ebba Ejnarsson ([email protected]) vid frågor om rekryteringsprocessen. Ebba är tillbaka från semestern 11 aug och kan mottaga frågor då. #LI-Onsite #LI-EE1   För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till befattningen tas endast emot via FMV:s webbplats eller registratur. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss därför försäljning av annons- och rekryteringstjänster.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-03
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Support Kundbokare Kundansvarig Projektledare Kundrådgivare Administratör Kundsamordnare Offertansvarig Inköpsansvarig Servicerådgivare Kundprojektledare Kundtjänstmedarbetare
22 juli
Administratör Systemadministratör
Idag
Arbetsledare Administrativ arbetsledare
Idag