Vi söker en serviceinriktad, praktisk, ansvarstagande kollega till vårt team!
Du är morgonpigg och vill jobba med uthyrning och försäljning av stegar och ställningar till både hantverkare och privatpersoner.
Stegbolaget är en växande aktör, med över 40 års erfarenhet inom försäljning och uthyrning av stegar, ställningar och utrustning för taksäkerhet. Vi är ledande i Stor‑Stockholm och erbjuder en familjär och ordnad arbetsmiljö.
Vad vi gör:
Varför jobba här?
ARBETSUPPGIFTER (bland annat):
Du ska ansvara för att bemöta kunder professionellt och hjälpsamt, både vid personliga besök och när de kontaktar oss per telefon och mail. Detta inkluderar att hantera inkommande förfrågningar och bokningar samt att registrera beställningar i verksamhetens system.
En central del i anställningen är att du har huvudansvaret för öppningen av butik och lager kl 07.00 varje morgon. Det är din uppgift att säkerställa att butiken öppnar i tid och är korrekt förberedd för dagen.
En annan del av arbetet är att hålla ordning i lagret genom att organisera hyllor, gångar och förvaringsutrymmen, och se till att allt gods förvaras och hanteras på ett säkert och överskådligt sätt. Du tar emot anlända leveranser, kontrollerar att innehåll och kvantitet stämmer överens med beställningarna samt ser till att försändelser skickas vidare i rätt tid. I arbetet ingår att rengöra och vid behov laga verksamhetens produkter och utrustning, samt se till att de löpande underhålls i enlighet med gällande rutiner.
EGENSKAPER:
Praktisk
Serviceminded
Ansvarstagande
Morgonpigg
Lösningsorienterad
Intresse för byggbranchen
KUNSKAP:
Tala Svenska & engelska
Skriva Svenska
Erfarenhet av Microsoft 365
Hantera praktiska verktyg
ARBETSTIDER:
Mån-tors 7-12, fre 7-16 (70%), förhoppningen är att öka tjänsten till 100 %.
Start omgående, provanställning 6 månader
Sök innan 1 september, intervjuer sker löpande