Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu lokalförvaltare med intresse och kunskap för förvaltning som utmärker sig genom sina samarbets- samt problemlösande förmågor. Vill du få utlopp för dessa har vi jobbet för dig. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter.
Lokalförsörjningsenheten uppdrag är att säkerställa att myndigheten har ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling.
Fastighetsförvaltningssektionen ansvarar för drift och underhåll i befintligt lokalbestånd och har kontinuerlig dialog med hyresvärdar och polisens verksamheter som använder lokalerna. Sektionen är organiserad i sju grupper: Syd, Väst, Öst, Stockholm, Bergslagen, Nord och Mitt. Grupperna ansvarar för respektive geografiskt område vilket också inkluderar nationella avdelningar.
Arbetsbeskrivning
Som lokalförvaltare säkerställer du att Polisens lokaler är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd. Du agerar även kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.
Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Rollen innebär även samarbete med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak innebära:
Andra arbetsuppgifter kan förekomma. Resor ingår i arbetet, främst inom region Stockholm men kan förekomma även nationellt.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Personliga egenskaper:
Som person ser vi att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo. Vidare är du en god lagspelare och kommunikatör som uppskattar struktur och noggrannhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper vid rekrytering.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via mejl [email protected]
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, Jessica Stålenkrans, tfn: 010-563 32 66
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm,
Arbetstid: Heltid, Flexibel arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Handläggare
För fullständig annons samt information om hur du ansökan vänligen besök Polismyndighetens hemsida: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/
Varmt välkommen med din ansökan!