På enheten journalutlämning behöver vi nu förstärka bemanningen och söker därför flera nya kollegor till vårt kontor i Gävle. Vill du vara en del av ett engagerat och tryggt team som bygger upp framtidens Journalutlämning? Vi söker dig som vill vara delaktig i utvecklingen av Region Gävleborgs journalutlämningsprocess. Vårt uppdrag är regionsövergripande och fokus ligger alltid på kunden.
Kom och gör skillnad tillsammans med oss!
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör/koordinator på journalutlämningen erbjuder vi dig ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontakter inom och utanför Region Gävleborg. Du kommer att serva verksamheter inom Region Gävleborg genom inhämtning av efterfrågade journaluppgifter i de olika journalsystemen. Arbetet innefattar utlämning av patientjournaler för privatpersoner, andra vårdgivare, försäkringsbolag och olika myndigheter. Du kommer hantera hela processen vid begäran om journalutlämnande, från mottagande av begäran till sekretessprövning och utlämnande. Tjänsten innebär många kundkontakter där kunden är i fokus.
Som administratör/koordinator hos oss kommer du bland annat att arbeta med
• handläggning av journalhandlingar via rekvisitioner
• hantering av förfrågningar via TeleQ och 1177 E-tjänst
• sekretessprövning
• posthantering.
Hos oss får du
• varierande arbetsuppgifter
• ett meningsfullt och utvecklande arbete
• vara en del av ett härligt team med trevliga och kompetenta kollegor
• möjlighet att vara en del i att utforma framtidens journalutlämning.
Vi bryr oss om dig som medarbetare och erbjuder förmåner som skapar trygghet, hälsa och utveckling oavsett var du befinner dig i livet. Läs mer om våra förmåner på Region Gävleborgs hemsida!
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett flexibelt förhållningssätt och en positiv inställning till problemlösning. Du är lyhörd och för att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad och engagerad. Arbetet kommer ställa krav på att du kan arbeta självständigt och har en god planeringsförmåga samtidigt som du fungerar bra i grupp. Då arbetet innebär hantering av patientjournaler ställs höga krav på ordningssinne och noggrannhet.
I rollen som administratör/koordinator ska du ha
• utbildning inom sjukvård eller annan utbildning/kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• kunskap inom patientsäkerhetsområdet samt offentlighets- och sekretesslagstiftning
• goda kunskaper i det svenska språket och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift
• erfarenhet av att arbeta i vårdsystemet Cosmic och utöver detta erfarenhet av Mellior eller PMO.
För den här tjänsten är det meriterande om du har arbetat med journalutlämning tidigare. Vi ställer höga krav på personliga egenskaper och lämplighet.
ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.