Älmhults kommun finns i södra Småland med närhet till goda kommunikationer och natursköna områden. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar och charm med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Vi är cirka 1800 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till Älmhults invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Tillsammans gör vi skillnad!
Ekonomi- och upphandlingsavdelningen leder och ansvarar för den övergripande ekonomistyrningen och upphandlingsverksamheten inom Älmhults kommun och tillhör organisatoriskt kommunledningsförvaltningen, under kommunstyrelsen. Här arbetar alla kommunens controllers centralt organiserade. Tillsammans arbetar vi med ekonomistyrning där fokus är på att utveckla de ekonomiadministrativa processerna och controllerrollen för att kunna möta framtidens behov. Nu söker vi dig som med glädje och engagemang vill bli en del av vårt team och bidra till kommunens utveckling.
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en flexibel och utvecklingsinriktad miljö där dina idéer och initiativ värdesätts. Vi erbjuder en arbetsplats där du kan växa och utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Här får du vara med och skapa framtidens Älmhult!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en driven och analytisk controller som vill vara med och utveckla ekonomiprocesserna inom kommunledningsförvaltningen, miljö- och byggförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Budgetering, prognos och analys.
• Redovisning och bokslut
• Driva utvecklingsprojekt.
• Rådgivning och stöd till chefer
• Presentera ekonomiska ärenden
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• En examen på universitets- eller högskolenivå inom ekonomi med inriktning mot redovisning eller ekonomisk analys alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet, men även du som är nyexaminerad eller i början av din karriär är intressant för oss. Erfarenhet av kommunal redovisning och budgetarbete är meriterande.
Du är självgående, analytisk och har en vilja att leda och utveckla arbetssätt och processer. Du trivas i en föränderlig miljö, är prestigelös och har förmågan att snabbt växla mellan olika typer av arbetsuppgifter. Du är positiv, initiativrik, har lätt för att samarbeta och skapa relationer och trivs med att arbeta i en konsultativ roll.
Du kommunicerar tydligt och pedagogiskt, både muntligt och skriftligt, på svenska. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper samt lämplighet.
Ansök nu och bli en del av vårt fantastiska team!
ÖVRIGT
Intervjuer är planerade att genomföras på plats i Älmhult under vecka 34 och 35.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Älmhults kommun: https://www.almhult.se/jobba-hos-oss
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.