Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Barnsekreterare till familjeenheten i Partille kommun
Skicka ansökan 21 dagar kvar
Barnsekreterare Ansvarig handläggare
21 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att överblicka. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig. Vi söker nu en barnsekreterare till Familjeenheten. Teamet består idag av tre familjehemssekreterare, fyra barnsekreterare, en metodstödjare och en enhetschef. På enheten finns också två familjerådgivare. Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka och utvecklas? Då tycker vi att du ska söka till oss! Hos oss blir du en del av en engagerad grupp som inte bara värdesätter ett gott samarbete och hög kvalitet i arbetet – vi tycker också att det är viktigt att ha roligt tillsammans på jobbet.  Hos oss får du: -  En centralt belägen arbetsplats – 5 minuter från tåg och buss. - Tillgång till nyrenoverat gym i kommunhuset – helt kostnadsfritt. - Lunchrestaurang i kommunhuset – smidigt och gott när du vill ladda energi under arbetsdagen. - Närhet till Allum köpcentrum – perfekt för ärenden eller en promenad på lunchen. - Möjlighet till distansarbete och semesterväxling. - Trygga cykelparkeringar och smidigt samarbete över förvaltningsgränser. - Gemensamma konferenser och regelbundna teamdagar. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta med något som verkligen betyder något varje dag? Vårt arbete på Familjeenheten präglas av nyfikenhet, samarbete och omtanke. Vi har regelbunden processhandledning, metodstöd i vardagen och kollegor som stöttar varandra. Hos oss får du växa både som människa och yrkesperson. Som barnsekreterare i Partille får du en nyckelroll i att följa och främja utvecklingen för barn och unga som är placerade i familjehem. Hos oss får du möjlighet att bygga långsiktiga relationer, vara barnets trygga punkt och samtidigt vara en viktig del av ett engagerat team som tillsammans vill utveckla och stärka familjehemsvården. Tillsammans arbetar vi för att varje placerat barn ska få det stöd och den omsorg de har rätt till oavsett bakgrund och livssituation. Arbetet är självständigt, men aldrig ensamt. Du har kollegor, metodstöd och handledning nära till hands och stor frihet att planera ditt arbete utifrån behov. Ibland kan tjänsten även innebära resor med övernattning. Som barnsekreterare hos oss kommer du bland annat att: - Vara ansvarig handläggare för barn som är placerade i familjehem. - Bygga relation och skapa förtroende med barnet eller ungdomen. - Säkerställa barnets bästa genom samarbete med familjehem, biologiska föräldrar, skola, hälso- och sjukvård m.fl. - Ansvara för uppföljning, dokumentation och utredningar av barnets behov. - Samverka nära med familjehemssekreterare, öppenvård och övriga kollegor på enheten. - Delta i utvecklingsarbete för att stärka och förbättra familjehemsvården i kommunen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen och LVU, gärna inom området barn och unga. Även annan relevant erfarenhet inom socialt arbete kan vara aktuell. Du behöver ha B-körkort och vara van vid dokumentation. Men det viktigaste av allt: Du brinner för barns rätt till trygghet, utveckling och framtidstro. Du är en prestigelös lagspelare som också trivs med att arbeta självständigt. Du bygger relationer med värme, har ett strukturerat arbetssätt och du är trygg i att hantera svåra beslut när verkligheten kräver avvägningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du på ett tydligt sätt kan visa hur just dina styrkor matchar det här viktiga uppdraget. Urval kommer att göras löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Ordinarie enhetschef Elisabeth Hermansson har semester under annonseringsperioden och är tillbaka vecka 33. I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. För denna tjänst kommer bakgrundskontroll att genomföras Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-25
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare