Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Vi behöver utöka vårt härliga team! Är du vår nya enhetschef?
Skicka ansökan 16 dagar kvar
Enhetschef
16 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi behöver utöka vårt härliga team. Är du vår nya kollega?

Enhetschef, Kristianstad

Referensnummer: 300–2025

MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig

MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll.

De flesta av våra medlemmar är antingen egna arbetsledare för sina assistenter eller har de valt en annan arbetsledare.

Vi har god kompetens hos våra anställda och vi vill att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistansanordnare och arbetsgivare.

Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se

MejDej-kooperativet har tillstånd enligt Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO).

Arbetsuppgifter.

Som enhetschef jobbar du nära verksamhetsledaren och har ett verksamhets-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du bistår vid myndighetskontakter, ansökningar, yttrande samt överklagande enligt LSS. Du kommer att medverka i olika utbildningsinsatser och du kommer även att ingå i vår beredskapsgrupp som innebär beredskap ca 8 veckor/år. Du är ett stöd för medlemmar, arbetsledare och assistenter och har ansvar för att våra medlemmar har en god och säker assistans.

Kvalifikationer.

Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser som likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet inom LSS och goda kunskaper om LSS-lagens intentioner och regelverk.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi förväntar oss att du är ödmjuk, glad, positiv, flexibel, att du kan samarbeta men även driva frågor självständigt.

Tjänsten är placerad på vårt kontor som ligger i centrala Kristianstad, men dina arbetsuppgifter kräver även resor till vår filial i Ängelholm, samt till våra medlemmar som finns inom 15 mils radie runt Kristianstad.

Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav.

Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.

Körkort


B körkort fordras. Tillgång till egen bil krävs.

Arbetstid/Varaktighet

Tjänsten är på heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Lön

Individuell lönesättning. Fremia:s kollektivavtal. Ange löneanspråk i ansökan.


Varmt välkommen med din ansökan

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-24
Antal platser 1
Hemsida Länk

Liknande jobb

Chef Platschef Gruppchef Driftchef Enhetschef Teamledare Driftledare Arbetsledare Ambulanschef Undersköterska Transportledare Driftsamordnare Arbetslagsledare Verksamhetsledare Patienttransportör Ambulanssjukvårdare Ansvarig arbetsledare Hälso- och sjukvårdschef
20 aug
Projektchef Fastighetschef VD (Verkställande direktör) CFO (Chief Financial Officer)
18 aug
Chef Mekaniker Bilmekaniker Verkstadschef Verkstadsansvarig Lastbilsmekaniker
11 aug