Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av IT-support, men även av att arbeta med service? Är du intresserad av en varierande tjänst där ingen dag är den andra lik?
Vår kund Högskolan Väst söker en lagspelare som trivs med att arbeta i ett agilt team i en verksamhet under ständig utveckling. I teamet arbetar de med att kontinuerligt fatta gemensamma beslut kring prioriteringar, arbetssätt och spelregler. Arbetsformen gör att det är viktigt att du kan ta eget ansvar för att bidra till helheten i teamet och att du är duktig på att kommunicera. Du tycker om att möta och hjälpa människor och att ge en god service ser du som en självklarhet.
Du kommer att ingå i ett team bestående av fyra heltidsanställda supportspecialister som tillsammans med ett tiotal timanställda studentmedarbetare ansvarar för bemanningen av deras servicecenter. Som Supportspecialist i högskolans servicecenter arbetar du i första supportlinjen gentemot verksamheten och du kommer därför ha ett brett och omväxlande spektrum av arbetsuppgifter. Servicecenter är ingången för alla typer av frågor i första linjen, generell verksamhetssupport som exempelvis utbildnings- och studierelaterade frågor och praktisk hjälp och guidning samt IT-support. De supporterar verksamheten i tre olika kanaler - besök i reception, inkommande ärenden i ärendehanteringssystem samt telefonsupport, vilket också inkluderar växelfunktion. I rollen ingår också att ge stöd till deras studentmedarbetare som huvudsakligen bemannar första linjens IT-support, vi letar därför efter någon som har intresse och kunnande för att hantera IT-support.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Uppdraget påbörjas 2025-10-01 eller snarast möjligt och beräknas pågå till 2026-03-31, med chans till förlängning. Sista ansökningsdag är 20/8, men rekrytering kommer att ske löpande under sommaren. Om du är intresserad av tjänsten, sök redan idag!
Ansvarsområden
Som Supportspecialist i högskolans servicecenter arbetar du i första supportlinjen gentemot verksamheten och du kommer därför ha ett brett och omväxlande spektrum av arbetsuppgifter. Servicecenter är ingången för alla typer av frågor i första linjen, generell verksamhetssupport som exempelvis utbildnings- och studierelaterade frågor och praktisk hjälp och guidning samt IT-support. De supporterar verksamheten i tre olika kanaler - besök i reception, inkommande ärenden i ärendehanteringssystem samt telefonsupport, vilket också inkluderar växelfunktion. I rollen ingår också att ge stöd till deras studentmedarbetare som huvudsakligen bemannar första linjens IT-support, vi letar därför efter någon som har intresse och kunnande för att hantera IT-support.
Kvalifikationer
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.