Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör till avhopparverksamhet
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Administratör
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en administratör till vår avhopparverksamhet. Kontoret är beläget i norra Stockholm med närhet till kommunikationer.


Tjänsten är förlagd mån-fre med en sysselsättningsgrad om 75% med möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.


Arbetslivserfarenhet:

- Krav och kvalifikationer:

Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter på kommunal verksamhet, ex socialtjänst med inriktning missbruk eller socialpsykiatri alt hos privat aktör med samma inriktning eller annan privat eller ideell organisation som bedöms likvärdig

(erfarenhet om sekretess, olika typer av diagnoser, hur gången ser ut vid beslut enl SoL)

- Slutförd gymnasieutbildning

- Minst 1 år eftergymnasiala studier med inriktning administration eller likvärdigt


- Administratören bör ha erfarenhet av att ha många projekt igång samtidigt. I en akutstyrd verksamhet är det viktigt att saker påbörjas och avslutas snabbt och korrekt samt att återkoppling sker löpande till samtlig berörd personal.

- Administratören behöver ha lätt för att lära sig den organisatoriska uppbyggnaden samt vem som ansvarar för vilka områden

- Förmåga att planera och strukturera upp aktiviteter som rör verksamheten, ex förbereda APT-protokoll, kallelser, mötesbokningar, personaldagar, inbjudningar etc


Arbetsuppgifter

- Hantera växeln och infomailen

- Vara flexibel, snabb och serviceminded

- Hantera kvitton, avtal, övrig post och se till så att de administreras snarast och korrekt

- Assistera och avlasta ledningsgrupp med exempelvis växel, avtal, protokollföring

- Kontakt med hyresvärdar och hantera lägenhetsförteckningar

- Hantera el- och bredbandsavtal

- Efterfråga information samt samla in information på egen hand, utveckla och effektivisera processer

- Ansvara för det fysiska kontorets miljö; inventering, beställning, inköp

- Avlasta andra kontor med ex administrativa uppgifter gällande arbetsrutiner

- Enklare förberedelser vid nyanställningar (dokument, samla in examensbevis och intyg)

- Medverka vid årliga revideringar av det systematiska arbetsmiljöarbetet

- Hantera faktureringsark, kund- och leverantörsfakturor samt återkoppla till dessa om något inte stämmer

- Ta emot sjukanmälningar, VAB och ledighetsansökningar och sammanställa dessa

- Hantera det som rör företagets bilar, parkeringar för poolbilar etc

- Skriva och vid behov revidera rutiner

- Goda kunskaper i Excel, PP och Word

samt stötta upp med övriga arbetsuppgifter

Meriterande

Erfarenhet av ekonomi

Erfarenhet av socialt arbete


Tillträde enligt ök, dock senast 2 oktober

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag


Provanställning 6 månader

Kollektivavtal: Almega Vårdföretagarna - Vision (Branch E)


Vi avböjer samtliga erbjudanden om rekryteringshjälp

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens e-post

Skicka ansökan

Liknande jobb

Support Kundbokare Kundansvarig Projektledare Kundrådgivare Administratör Kundsamordnare Offertansvarig Inköpsansvarig Servicerådgivare Kundprojektledare Kundtjänstmedarbetare
Idag
Terapeut Psykolog Enhetschef KBT-terapeut Administratör Sjuksköterska Socialterapeut Behandlingspedagog
17 juli
Support Kundbokare Kundansvarig Projektledare Kundrådgivare Administratör Kundsamordnare Offertansvarig Inköpsansvarig Servicerådgivare Kundprojektledare Kundtjänstmedarbetare
Idag
Assistent Administratör Chefsassistent
Idag