Västerås stad har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en bättre och mer rättvis rekryteringsprocess. När du skickar in din ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor som blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Välkommen att vara med och forma framtidens demensvård!
Vi står inför en viktig utmaning – fler människor lever idag med demenssjukdom, och behovet av tidigt stöd och samordnad vård växer. Därför utökar vi nu Västerås stads demensteam och söker dig som vill arbeta förebyggande, stärka anhöriga och skapa förutsättningar för att personer med kognitiv sjukdom ska kunna bo kvar hemma längre.
Dina arbetsuppgifter
Som specialistundersköterska i teamet bidrar du med din spetskompetens i demensvård. Du är med och håller i utbildningar och aktiviteter för personal, anhöriga och kunder, deltar i kartläggningar och stöttar i det förebyggande arbetet. Tillsammans med sjuksköterska och arbetsterapeut ger du vägledning och stärker det kringliggande stödet för våra kunder och deras anhöriga. Samverkan med anhörigstöd och andra vårdinstanser är en självklar del.
Hos oss får du använda din kompetens för att stärka både personer med kognitiv sjukdom och deras anhöriga. Du får utveckla arbetssätt, driva utbildningsinsatser och samverka med andra aktörer – allt för att skapa förutsättningar för att människor ska kunna bo kvar hemma, behålla sina friskfaktorer och fortsätta vara en del av samhället.
Vi arbetar i linje med den nya socialtjänstlagen, den nationella demensstrategin och Nära vård – men det är du och ditt engagemang som blir skillnaden.
Din kompetens
Du är trygg i din yrkesroll och van att bemöta kunder och anhöriga inom demensvården. Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation och har lätt för att nå fram med ditt budskap. Samarbete är en självklarhet för dig och genom att vara lyhörd och flexibel skapar du alltid bästa möjliga möte för de du arbetar med.
Du är utbildad specialistundersköterska med inriktning demens, och har erfarenhet av att vårda personer med kognitiv sjukdom. Du har också kunskap i BPSD, men behöver inte vara utbildad administratör.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag. Du blir en del av ett varmt, engagerat team och får vara med och bygga upp en verksamhet med stort hjärta och framtidsfokus.
Tillsammans med kollegor från olika professioner kommer du att bidra till ökad kunskap, trygghet och livskvalitet – för både kunder och deras närstående.
Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb.
Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:https://www.vasteras.se/jobbochkarriär (https://www.vasteras.se/jobbochkarriär)
Övrig information
Innan du kan anställas behöver du visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister.
Annonseringen är under semesterperiod. För frågor kring tjänsten under v. 30 - 31, vänligen kontakta Rekryteringsenheten via 021-39 00 00.
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.