Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Medicinsk sekreterare till Vårdcentralen Laröd i Helsingborg
Skicka ansökan 32 dagar kvar
Sekreterare Medicinsk sekreterare
32 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag. Är du intresserad av att bli en del av vårt team, med möjlighet att arbeta både på vårdcentralen och filialen? I så fall ska du söka tjänsten hos oss! Vårdcentralen Laröd är en dynamisk och framgångsrik enhet som ständigt växer. Vi har över 6 800 listade patienter och 300 barn på vår barnavårdscentral (BVC). Vår filial i närområdet erbjuder drop-in-tider till både läkare och sjuksköterska, samt en mottagning med fokus på hälsofrämjande, förebyggande och tidiga insatser. Med ett team av 35 engagerade och kompetenta medarbetare från olika yrkeskategorier, erbjuder vi ett omfattande utbud av tjänster. Dessa inkluderar BVC, läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, och specialistsjuksköterskemottagningar för astma, allergi och kronisk obstruktiv lungsjukdom (KOL), diabetes, infektioner, levnadsvanor, vaccinationer, minnesmottagning och äldrevårdsmottagning. Vi erbjuder även mottagning till arbetsterapi, dietist, fysioterapi och psykolog. Vårt mål är att säkerställa att våra patienter får tillgång till vård med hög tillgänglighet, respektfullt bemötande, kontinuitet, trygghet och hög medicinsk kvalité. Vi anser att en god arbetsmiljö är avgörande för att upprätthålla både patientsäkerhet och trivsel bland personalen. För dig som är forskningsintresserad är det värt att nämna att vi är en akademisk vårdcentral med flera medarbetare som forskar på deltid. Här kan du läsa mer om vår vårdcentral: http://www.vardcentralenlarod.se ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu en medicinsk sekreterare som är entusiastisk över att bidra till utvecklingen av framtidens primärvård. I uppdraget som medicinsk sekreterare kommer du att ha en nyckelroll i att leda och följa upp vårt förändrings- och förbättringsarbete. Vi befinner oss i en dynamisk fas där vi utvecklar och implementerar nya, innovativa arbetssätt. Utöver detta kommer du att utföra traditionella arbetsuppgifter som är typiska för en medicinsk sekreterare på vårdcentralen, vilket innebär att du hanterar en rad administrativa uppgifter för att stödja vår personal i deras dagliga arbete. Dina arbetsuppgifter kan inkludera hantering av 1177, patientbokningar, receptionsarbete, telefonservice, IT-frågor, journalhantering och inscanning av dokument. Då vissa av våra läkare använder taligenkänning (TIK), kan mängden journaldiktat variera. Du kommer att arbeta i team med kollegor från olika professioner och ha flera administrativa ansvarsområden som anpassas efter din kompetens, dina intressen och verksamhetens behov. Detta ger dig ett varierande arbete med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi erbjuder dig ett varierat, stimulerande och utvecklande arbete! KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig med en utbildning inom hälso- och sjukvårdsadministration på 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. Därtill har du goda kunskaper i medicinsk terminologi och goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Det är en fördel om du har intresse för eller erfarenhet av arbete med IT-frågor. Vi ser det även som värdefullt om du har erfarenhet av arbete som medicinsk sekreterare. Du som söker har en stark ansvarskänsla och är strukturerad, flexibel och lösningsorienterad med ett öga för detaljer, vilket gör att du kan hålla ordning även under en omväxlande arbetsdag. Med ditt engagemang och naturliga känsla för hög service och bemötande skapar du ett positivt arbetsklimat tillsammans med dina kollegor, där vi alla samarbetar för att uppnå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Du värdesätter också ett bra samarbete och bidrar aktivt genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Därtill är du trygg i din yrkesroll och har ett positivt och öppet sinne för att vilja att lära dig nya arbetsuppgifter. Du ser även fram emot att bidra till vår fortsatta utveckling på vårdcentralen, inklusive införandet av Skånes Digitala Vårdsystem. Vi tillämpar löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-16
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare