Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Vikarierande Rekryterare till Sektor funktionshinder
Skicka ansökan 32 dagar kvar
Rekryterare
32 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi på Enheten för rekrytering och bemanning söker en engagerad och självständig rekryterare som trivs med eget beslutsfattande och uppskattar en varierande och omväxlande arbetsdag. Arbetsplatsen erbjuder flexibla arbetstider, vi tjänstgör vardagar kontorstid med möjlighet till distansarbete, vilket ger goda förutsättningar för en hållbar balans mellan arbete och privatliv. Enheten för rekrytering och bemanning är en förvaltningsövergripande enhet inom Vård- och omsorgsförvaltningen som idag  består av chefer, rekryterare, samordnare, administrativ personal och omvårdnadspersonal som jobbar ute i sektorns verksamheter.  Som rekryterare blir du en viktig del av vårt positiva och sammansvetsade team. Vi samarbetar med  rekryterare som arbetar inom Sektor hemtjänst och särskilt boende och är då åtta rekryterare. Vi tillsammans arbetar för att säkra kompetensförsörjningen av timvikarier inom vård och omsorg. Du deltar också på spännande marknadsföringsinsatser. Tjänsten omfattar ett föräldravikariat under 1 års tid från oktober 2025. Ditt nya jobb Som rekryterare på Enheten för rekrytering och bemanning kommer du huvudsakligen att arbeta med rekrytering av timvikarier. Du blir en del av Sektor funktionshinder och kommer främst att rekrytera timvikarier till LSS-bostäder, SoL-bostäder, boendestöd och personlig assistans. I din roll använder du dagligen HR-system som Reachmee, Heroma och Refapp. Dessutom har du ett nära samarbete med enhetschefer och stöttar dem vid behov i rekryteringar till tillsvidaretjänster.  Här i Östersunds kommun arbetar vi med kompetensbaserad rekrytering och du är involverad i hela rekryteringsprocessen för timvikarier. Arbetet sker både i team och självständigt, där du upprättar kravprofiler, deltar i urvalsprocesser och skriver annonser. Du får också ansvaret för att boka och hålla intervjuer samt genomföra referenstagning på egen hand. I arbetet har du många personliga kontakter både fysiskt, via telefon, mejl och Microsoft Teams. Du kommer även vara kontaktperson för vissa enhetschefer inom Sektor funktionshinder som du träffar regelbundet på ledningsmöten.    I rollen ingår även olika typer av marknadsföringsinsatser, så som att hålla presentationer för arbetssökande och studenter, besöka skolor, planera och genomföra rekryteringsevent, delta på mässor och samarbeta med externa marknadsföringsföretag. Vi erbjuder dig ett omväxlande och ansvarsfullt arbete där du tillsammans med dina kollegor gör skillnad varje dag! Vanliga arbetsuppgifter • Du arbetar självständigt med rekryteringsprocesser, från kravprofil till urval, intervju, referenstagning och matchning. • Du finns tillgänglig som stöd till enhetschefer inom Sektor funktionshinder vid rekrytering till tillsvidaretjänster. Det innefattar exempelvis upprättande av behovsanalys och kravprofil, korrekturläsning av annons och handledning samt administration i HR-systemet Reachmee. • Du arbetar självständigt och i team med aktuella och kommande marknadsföringsinsatser. Din kompetens Krav • Akademisk examen ifrån Personal- och arbetslivsprogrammet, eller annan  akademisk examen relevant för tjänsten. • Mycket goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt. • Goda datorkunskaper. Meriterande • Erfarenhet av administrativt arbete. • Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering. • Erfarenhet av rekryteringsarbete. • Erfarenhet av att arbeta inom vård, socialt arbete eller service. • Erfarenhet av att hålla presentationer och prata inför människor i grupp. • B-körkort. Vi söker dig  Som person är du självgående och planerar och strukturerar dina uppgifter på egen hand. Du är utåtriktad och kan etablera och behålla goda relationer både inom och utanför organisationen. Samarbete är viktigt för dig och du har lätt att relatera till och arbeta med andra. I ditt beslutsfattande har du förmåga att se till verksamhetens bästa i ditt agerande och tar hänsyn till det större perspektivet. Du är engagerad i arbetet och tar initiativ. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera och kan på ett välformulerat och övertygande sätt tala inför både stora och små grupper.  Välkommen att bli en del av vårt team! Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html  Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-16
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk