Arbetsbeskrivning
Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga – det är vår vision! Demokrati och medborgarservices uppdrag är att stötta stadens verksamheter i att utveckla och utföra service till boende, besökare och företag samt i att skapa förutsättningar för invånarnas demokratiska delaktighet och inflytande. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, ger metodstöd för service- och demokratiutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler som till exempel goteborg.se. Vi driver stadens medborgarkontor, Teckenspråksforum, Regnbågshuset och Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. Vi erbjuder också konsumentrådgivning och budget- och skuldrådgivning. Dessutom ansvarar vi för Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet. På vår förvaltning är vi drygt 250 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi nya medarbetare att dela vardag med oss till kontaktcenter samt till verksamhetsanpassad kundtjänst. Du kommer till en arbetsgrupp som har en fantastisk sammanhållning, där humor och glädje har sin självklara plats i vardagen, och där ett gott bemötande och hög servicenivå står i centrum. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.
Som medarbetare hos oss kommer du att vara en viktig del av stadens satsning på god medborgarservice och vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete med många roliga utmaningar och goda möjligheter att utvecklas i yrkesrollen.
Vår arbetsplats har verksamheter i utveckling och med framåtanda och våra medarbetare har breda och varierade kompetenser.
Göteborgs Stads kontaktcenter är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och näringsliv. Kontaktcenter bemannar stadens huvudnummer 031-365 00 00 och stadens mejl
[email protected]. Vi har också verksamhetsanpassade kundtjänster för bland annat stadens utomhusmiljöer, för- och grundskola, parkeringar, småbåtshamnar, gator och torg. Vi svarar på fördjupande frågor inom våra specifika verksamhetsområden. Det kan till exempel handla om att vägleda i hur man ansöker om förskoleplats eller tillståndsfrågor. Vi svarar även på frågor kring regelverk och förklarar beslut som har fattats.
Vi tar emot ärende både via telefon, mejl, chatt, e-tjänster och appar.
Arbetstiden är schemalagd under helgfria vardagar och du kommer att arbeta varierade tider, mellan 06:45 och 18:15.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara att:
- svara på frågor från boende, besökare och näringsliv
- besvara mellan 60-160 telefonsamtal om dagen
- hantera många olika typer av ärenden varje dag
- arbeta i flera olika verksamhetssystem
Du kommer att samarbeta med och få stöd av erfarna kollegor inom området och arbetet sker både självständigt och i grupp. Du kommer att arbeta i olika verksamhetssystem och databaser samt kartverktyg.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- gymnasiekompetens
- minst tre års erfarenhet av liknande arbete från kundtjänst, callcenter, annat arbete med kundservice via telefon eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig information i verksamhetssystem, databaser och på webben samt att tolka, och förmedla den på ett lättförståeligt sätt.
- kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi ser också att du har goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är också meriterande.
Då Göteborg är ett finskt förvaltningsområde så ser vi gärna sökanden med finska språkkunskaper. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom statsvetenskap, offentlig förvaltning eller kommunikation. Har du tidigare kunskaper om Göteborgs Stads verksamheter och organisation är det också meriterande.
ÖVRIGT
Vi erbjuder 1 tillsvidareanställning samt 2 tidsbegränsade anställningar till 2025-12-31.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstidens gång.
Vi vill att vår förvaltning ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.
Vi ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontakta någon av kontaktpersonerna i annonsen.