Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
HR-administratör till Socialförvaltningen Hisingen
Skicka ansökan 11 dagar kvar
Administratör HR-administratör
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen. Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete, välkommen till oss på Socialförvaltningen Hisingen! ARBETSUPPGIFTER Administration HR tillhör Socialförvaltningen Hisingens HR-avdelning och stöttar verksamheterna och förvaltningen inom olika administrativa områden. Vi är 7 stycken medarbetare och är för närvarande placerade på Vågmästaregatan 1A Hisingen. Tjänsten som administratör hos oss innebär att erbjuda ett kvalificerat administrativt stöd och service till verksamheternas chefer och medarbetare. Vi söker dig som tar ett stort ansvar för både enhetens och dina egna arbetsuppgifter. Du är strukturerad och kan planera ditt egna arbete på ett effektivt sätt. Du har ett tydligt lösningsfokus och har en god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift. På administration HR kommer du att arbeta med både HR- och ekonomiadministration. I praktiken innebär detta att löpande genomföra beställningar, hantera leverantörsfakturor, registrera anställningar, hantera scheman med mera, riktat till specifika enheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en utbildning inom administration eller utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha administrativ erfarenhet av, och goda kunskper inom, processen för löneadministration samt inköps- och faktureringsprocessen. Eftersom många av våra arbetsuppgifter hanteras digitalt är det viktigt att du har goda kunskaper i digitala system. Vi ställer krav på att du har goda kunskaper i Personec och Proceedo, Time Care som används löpande i arbetet. Har du tidigare arbetet som administratör med likvärdiga arbetsuppgifter inom Göteborgs stad ser vi det som meriterande. Som person ser vi gärna att du är uppmärksam i ditt bemötande och arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du behöver vara noggrann och trivas med administrativa arbetsuppgifter samt sätta ett värde på ordning och reda. Du arbetar självständigt och har förmåga att utveckla arbetssätt och ta initiativ till nya lösningar, dvs se behov av förändring och komma med förslag. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Terapeut Psykolog Enhetschef KBT-terapeut Administratör Sjuksköterska Socialterapeut Behandlingspedagog
Igår
Support Kundbokare Kundansvarig Projektledare Kundrådgivare Administratör Kundsamordnare Offertansvarig Inköpsansvarig Servicerådgivare Kundprojektledare Kundtjänstmedarbetare
7 juli