Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Procurement Administrator (Inköpsadministratör) - Lund
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Administratör Inköpsadministratör
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Procurement Administrator till vår kund

Vår kund söker en strukturerad och serviceinriktad Procurement Administrator till ett internationellt uppdrag i Lund. I rollen kommer du att vara en viktig del av organisationens inköpsadministration och bidra till en effektiv och regelstyrd upphandling i linje med interna processer och rutiner. Du stöttar såväl inköpsgruppen som andra funktioner inom verksamheten och arbetar proaktivt med dokumentation, uppföljning och datakvalitet i system.

Du blir en del av Procurement Administration Group inom SPL-divisionen, som ansvarar för ramverk, stöd och operativt arbete kopplat till upphandling, logistik och resehantering för hela organisationen, inklusive samarbetspartners.

Arbetsuppgifter

Förbereda och följa upp inköpsordrar

Besvara interna och externa förfrågningar om upphandlingsärenden

Stödja inköpsansvariga och gruppchef i operativa frågor

Uppdatera prislistor och data i ERP- och EAM-system

Underhålla strukturerade inköpsmappar och dokumentation

Skapa upphandlingsrelaterade rapporter och offerförfrågningar

Bistå Head of Division i data- och analysprojekt

Övriga administrativa uppgifter enligt överenskommelse

Kravprofil

Eftergymnasial utbildning inom relevant område, alternativt gymnasieexamen med kompletterande arbetslivserfarenhet

Minst 2 års erfarenhet inom inköpsadministration, gärna inom offentlig upphandling

Erfarenhet av datakvalitet, struktur och processförståelse i affärssystem (ERP)

Mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt – ytterligare europeiska språk, särskilt svenska, är meriterande

Erfarenhet från internationella miljöer är en fördel

Personliga egenskaper:

En lagspelare med god kommunikationsförmåga

Noggrann, strukturerad och självständig

Trivs med administrativa uppgifter och har lätt för att sätta sig in i rutiner

Flexibel och lösningsorienterad, med god förmåga att hantera förändringar

Observera att uppdraget kräver arbete på plats i Lund och att CV ska skickas in på engelska.

Tillträde och Ansökan

Ort: Lund

Omfattning: 100%

Startdatum: September 2025

Slutdatum: 12 månader (med möjlighet till förlängning i upp till 6 månader)

Ansök senast: 2025-07-25

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.

Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Support Kundbokare Kundansvarig Projektledare Kundrådgivare Administratör Kundsamordnare Offertansvarig Inköpsansvarig Servicerådgivare Kundprojektledare Kundtjänstmedarbetare
7 juli
Terapeut Psykolog Enhetschef KBT-terapeut Administratör Sjuksköterska Socialterapeut Behandlingspedagog
7 juli