Arbetsbeskrivning
Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"
Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.
Vad jobbar du för?
Sedan våren 2021 organiseras verksamheterna inom vård och omsorg i ett kommunalt helägt bolag, Omsorg i Bjuv AB, som på uppdrag av förvaltningen ska arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att de invånare som behöver våra insatser kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande.
Vill du jobba på en gruppbostad inom LSS?
Område Funktionsstöd söker 3 ordinarie stödassistenter samt 1 vikarie stödassistent. Omfattningen på tjänsterna är deltid ca 80 procent eller enligt överenskommelse.
Tjänsterna om fattar arbete dag, kväll, jour och vaken natt samt helgtjänstgöring.
Vi har resurspass som innebär att man även kan behöva arbeta på andra verksamheter inom LSS.
ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar aktivt i arbetsgruppen med stödinsatser för brukarna, exempelvis pedagogiskt stöd och motiverande stöd i vardagslivet. Även stöd vid aktiviteter, tvätt, mat, inköp och personlig omvårdnad. I uppdraget ingår även hantering av mediciner.
Du ska följa upprättade genomförandeplaner och arbetsbeskrivningar och kunna föra social dokumentation, detta som ett led i att kvalitetssäkra verksamheten.
Vi arbetar efter pedagogiska metoder och gemensamma förhållningssätt.
KVALIFIKATIONER
Mins gymnasial eller yrkesexamen från vård och omsorgsprogrammet, gärna med inriktning funktionshinder, eller barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller pedagogik. Alternativt motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha erfarenhet och ha arbetat med personer som kräver mycket omfattande stöd (autism nivå 3), svår intellektuell funktionsnedsättning, utmanande beteende. Du behöver därför ha en god erfarenhet av tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och kunskap om olika funktionsnedsättningar.
Vi vill att du i din ansökan skriver några rader om hur du har arbetat med utmanande beteende.
Goda datorkunskaper och dokumentationsvana, god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska. Personlig lämplighet i form av flexibilitet, lösningsfokus och social kompetens med god samarbetsförmåga. Lämpligheten består också av ett professionellt bemötande, förmåga att strukturera och planera arbete utifrån ett helhetsperspektiv. Kunna fatta beslut utifrån policyn, riktlinjer och rutiner.
Meriterande är om du studerat specialpedagogik.
Du ska behärska svenska i tal och skrift. Du ska ha B körkort (manuell). Du ska ha god datorvana. Du ska erfarenhet av medicinsk delegering samt kunna ta emot en delegering.
ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Tjänsterna tillsätt under förutsättning att de ej behöver tas i anspråk av övertalig personal eller andra politiska beslut.
Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer.
För att kunna komma i fråga för en anställning i Omsorg i Bjuv AB, Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Bjuvs kommun, där Omsorg i Bjuv är en del av koncernen, är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känsla skapar Familjen Helsingborg.
Vi är Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se