Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
REDOVISNINGSEKONOM TILL INTERNATIONELLT BOLAG PÅ SÖDERMALM
Skicka ansökan 31 dagar kvar
Redovisningsekonom
31 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad Redovisningsekonom som söker en stabil men varierad roll i en dynamisk och internationell miljö? Då kan detta vara jobbet för dig! Vår kund är en global aktör med stark lokal närvaro i Norden som erbjuder en spännande möjlighet att bli en del av ett prestigelöst och sammansvetsat team. Här får du arbeta brett med redovisningens grundläggande delar i en miljö där samarbete, engagemang och utveckling står i centrum – samtidigt som du får tryggheten i en etablerad och framåtblickande global organisation. Om företaget Vår kund är en internationell aktör med stark lokal närvaro i Norden, som levererar tekniskt avancerade lösningar till ett brett spektrum av industrier – allt från fordon och tillverkning till livsmedel och energi. Med över ett halvt sekel i branschen har de byggt upp en expertis som gör dem till en pålitlig partner för både små och stora verksamheter världen över. Här integreras innovation och hållbarhet i varje steg – från utveckling till leverans – med produkter som bidrar till effektivare och mer miljövänliga processer. Den nordiska verksamheten har sitt huvudkontor på Södermalm i Stockholm, med goda förbindelser till kollektivtrafik samt möjlighet till hybridarbete. I ljusa och moderna lokaler arbetar idag cirka 50 engagerade medarbetare. Här kombineras dynamiken från en stor global koncern med den familjära känslan på Stockholmskontoret, vilket skapar en personlig och trygg arbetsmiljö där samarbete och gemenskap står i fokus. Dina arbetsuppgifter Som Redovisningsekonom hos vår kund kommer du att vara en viktig del av ett sammansvetsat team och bidra till att koncernens nordiska verksamhet har en väl fungerande redovisning. Gruppen består av fyra personer som rapporterar till Redovisningschefen. Här ansvarar man för redovisningen i Sverige, Danmark, Norge och Finland, vilket gör arbetet extra dynamiskt och ibland komplext. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: • Kund- och leverantörsreskontra • Kontoavstämningar inför bokslut • Kravhantering och uppföljning • Löpande bokföring • Momsredovisning • Punktskatteredovisning • Assistera vid månads- och årsbokslut Ovan arbetsuppgifter utgör grunden i din vardag, men för rätt person finns även goda möjligheter att delta i projekt och vara aktiv i förändrings- och förbättringsarbete inom teamet och ekonomifunktionen. Din profil Vi söker dig som har längre erfarenhet av redovisning och som har god förståelse för ekonomiska flöden. Du är trygg i din yrkesroll och trivs med att arbeta med ovan nämnda arbetsuppgifter. För att passa in i teamet bör du vara prestigelös, flexibel och inte rädd för att ta tag i det som behöver göras. Även om du inte har yttersta ansvaret för månads- och årsbokslut förväntas du vara trygg i redovisningens grundläggande delar och redo att stötta teamet vid behov. Då du kommer att tillhöra ett sammansvetsat team med gott samarbete kommer vi att lägga stor vikt vid din personlighet. Vi söker vi dig som är lösningsorienterad, kommunikativ, samarbetsvillig och prestigelös. I ditt arbete är du strukturerad, noggrann och har lätt för att planera och prioritera din tid. Även om du har dina egna ansvarsområden kan du lyfta blicken och se vad som behöver göras för att bidra till gruppens gemensamma mål. Som person ska du trivas i en miljö där automatisering och förändringsarbete är en naturlig del av vardagen – det är därför viktigt att du har god systemvana och inte är rädd för teknik. Internationell erfarenhet är inte ett krav – det viktigaste är att du trivs i en dynamisk miljö och ser fördelar med att tillhöra en global organisation. Du arbetar obehindrat i Excel och är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift. Framgångsfaktorer • Flera års erfarenhet inom redovisning och trygg i arbetsuppgifterna • Helhetsperspektiv och flexibilitet och kan hjälpa till där det behövs • Tänker proaktivt och kan bidra till utveckling och effektivisering • God systemvana och arbetar obehindrat i Excel • Flytande i tal och skrift i svenska och engelska Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön. Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/ Ansökan START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid, 100% PLACERING: Stockholm LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Gabriella Urban SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-08-10 Detta är en hyrrekrytering där du under provanställningen är anställd av oss på Resultat AB, för att sedan gå över till en anställning hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Gabriella på 073 – 311 68 62 eller maila [email protected]

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ekonom Lönehandläggare Ekonomiansvarig CFO (Chief Financial Officer)
3 juli
Ekonom Controller Ekonomikonsult Budgetcontroller Finansanalytiker Redovisningsekonom Verksamhetscontroller
Idag