Vill du ta nästa steg i karriären och arbeta i en operativ och strategisk roll där du leder event från start till mål?
Har du erfarenhet av projektledning, schemaläggning och att leda personal?
Då kan det vara dig vi söker som Eventansvarig hos NeH Svenska AB i Örebro!
Inledning:
NeH Svenska AB söker nu en engagerad, strukturerad och driven Eventansvarig till vårt kontor i Örebro.
I denna roll får du en nyckelposition med ansvar för planering, genomförande och uppföljning av våra event, från bemanning till logistik och lagerhantering.
Du fungerar som platschef på evenemang och leder ett team av evenemangspersonal vid olika arrangemang runtom i Sverige.
Under hösten 2025 färdigställs vårt nya logistik- och produktionscenter, beläget i moderna lokaler vid E18 i Berglunda.
I det nya centret inför vi flera nya arbetssätt, bland annat automation med AutoStore för plock, lagerhållning och effektivisering av vår lagerverksamhet.
Vi samarbetar med några av Sveriges mest välkända varumärken, landslag och förbund, och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där struktur, kvalitet och kundupplevelse står i fokus.
Information om tjänsten
Professionals Nord söker för NeH Svenska AB:s räkning en Eventansvarig.
Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt av NeH.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och NeH:s önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till
[email protected].
Du erbjuds
- En självständig roll med stort ansvar och möjlighet att påverka hur våra event planeras och genomförs.
- Arbete i ett starkt team där samarbete, struktur och professionalism är en självklarhet.
- Möjlighet att leda och utveckla personal i en expansiv verksamhet.
- Ett omväxlande arbete där logistik, planering, personalledning och kundrelationer möts.
Arbetsuppgifter
Som Eventansvarig är du ansvarig för hela eventkedjan – från schemaläggning och personalplanering till lagerlogistik och genomförande.
Du fungerar som platschef på evenemangen och arbetar aktivt med att effektivisera processer, utveckla personal och säkra hög kvalitet i varje leverans.
Exempel på arbetsuppgifter:
Planering och genomförande av evenemang
Vara platschef ute på event
Leda och utveckla eventpersonal
Skapa och underhålla personalpooler i Örebro, Stockholm, Göteborg/Väst, Malmö/Syd och Umeå/Nord
Resursallokering och schemaläggning av personal via system som Tamigo
Hantering av lagerflöden och påfyllnad av material kopplat till evenemang
Arbete i våra affärs- och betalsystem (BC, PayPal/Zettle)
Effektivisering och uppföljning av processer kring evenemang och logistik
Bistå vid behov i övriga delar av verksamheten
Vi söker dig som:
- Har erfarenhet av projektledning och operativt eventarbete
- Har vana av att schemalägga personal och arbeta med externa system såsom Tamigo
- Är van vid lagerhantering och logistikflöden
- Har erfarenhet av att leda personal, gärna i en geografiskt spridd organisation
- Har goda kunskaper i affärssystem som BC och betalsystem som PayPal/Zettle
- Är strukturerad, lösningsorienterad och självgående
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Som Eventansvarig är du strukturerad, lösningsorienterad och van att arbeta i ett högt tempo.
Du har ett naturligt ledarskap, god planeringsförmåga och trivs med att ha många bollar i luften.
Du är kommunikativ, prestigelös och samarbetar väl med både kollegor och kunder.
Du tar initiativ, ser helheten men har också öga för detaljer – alltid med målet att leverera kvalitet i varje evenemang.
START:
Omgående
OMFATTNING:
Heltid
STAD:
Örebro
URVAL:
Sker löpande
KONTAKT:
Sara Eriksson
Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan.
Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner.
Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på
[email protected]#neh, #professionals-nord, #event, #ansvarig