Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Upphandlare
Skicka ansökan 52 dagar kvar
Upphandlare
52 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

– Ett jobb med plats för utveckling! Är du en upphandlingssuperhjälte som älskar att göra bra affärer och som brinner för utvecklingsarbete inom inköp och upphandling? Sök tjänsten! Krokoms kommun befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och behöver förstärka med en till upphandlare.   Välkommen till oss! Vi söker dig som är pålitlig, ansvarstagande, effektiv, kommunikativ och känner engagemang inför arbetsuppgifterna. Dig som är strukturerad, noggrann, analytisk men ändå kreativ och som har förmågan att arbeta självständigt och gemensamt mot uppsatta mål. Dig som har öga för detaljer men samtidigt kan se helheten. Dig som är lyhörd, serviceinriktad, diplomatisk, prestigelös, en bra lagspelare och som har lätt för att bygga goda relationer både internt och externt. Vi erbjuder ett varierande och stimulerande arbete med eget ansvar. En spännande arbetsplats med korta beslutsvägar och möjligheter att utvecklas. Ett gott arbetsklimat med kompetenta och trevliga kollegor som har ett stort driv och fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Kommunledningsförvaltningen försörjer tre nämnder; Kommunstyrelsen, Bygg- och Miljönämnden samt Samhällsbyggnadsnämnden. Förvaltningen sysselsätter ca 135 medarbetare och är uppdelad i område stab, område bygg och miljö samt område samhällsbyggnad och tillväxt. En dag som upphandlare i Krokoms kommun Som upphandlare hos oss kommer du att planera, projektleda och genomföra upphandlingar av varor och tjänster med skiftande komplexitet och omfattning enligt lagen om offentlig upphandling med fokus på affärsmässighet och kostnadseffektivitet. Du ansvarar själv för hela upphandlingsprocessen från behovs- och marknadsundersökning till utformning av avtal och dokumenthantering. Du kommer att genomföra förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar och arbeta för att nå de politiskt uppsatta målen via kravställning i upphandlingarna. Du kommer också få kliva in i processen med vårt strategiska utvecklingsarbete gällande inköpsorganisation och kategoristyrning samt gemensamt med dina kollegor fortsätta att utveckla arbetsmetoder, mallar och rutiner inom upphandling och inköp. En viktig uppgift i arbetet är att stödja kommunens förvaltningar och sakkunniga i inköps- och upphandlingsrelaterade frågor. Du kommer att arbeta med avtalsförvaltning och allt annat förekommande arbete som upphandlare. Du kommer främst att arbeta tillsammans med vår befintliga  upphandlare och vår avtalscontroller, men även självständigt mot leverantörer och kommunens olika verksamheter.   Din kompetens Krav: -Relevant akademisk examen inom exempelvis ekonomi, juridik eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. -Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. -God vana av att arbeta i Officepaketet. Meriterande: -Dokumenterad erfarenhet av arbete med upphandling av varor och tjänster. -God kunskap om lagen om offentlig upphandling. -Erfarenhet av entreprenadupphandling. -Erfarenhet av inköpsorganisation och kategoristyrning -Erfarenhet av upphandlingsverktyget e-Avrop Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast, eller enligt överenskommelse. Här har vi flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete. Möjlighet till semesterväxling samt friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag och förmånsportal. Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.  Hälsning från din blivande chef För mig är det av största vikt att du trivs och får bra förutsättningar på ditt arbete. Vi kan erbjuda en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter, drivna och engagerade kollegor som varje dag arbetar målmedvetet för att utveckla och förfina kommunens upphandlings- och inköpsorganisation. Har du samma driv och engagemang och vill vara en del av denna spännande utvecklingsresa är du välkommen med din ansökan.   Kontaktperson för tjänsten Johan Beckman, stabschef 0640-165 55 [email protected] Linda Näsén, upphandlare 0640-164 37 [email protected] Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!  Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt för­valtningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-10
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Inköpare Håltagare Socialchef Upphandlare Inköpsstrateg Hållbarhetschef Socialkonsulent Hållbarhetsstrateg Hållbarhetsingenjör Hållbarhetsspecialist Sustainability Analyst Sustainability Professional
3 juli