Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör med fokus på bokning och kundservice
Skicka ansökan 38 dagar kvar
Administratör Kundtjänstmedarbetare
38 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vår vision är att göra Göteborg friskare. Vi är till för göteborgarna och syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och aktiv fritid. Vi erbjuder möjligheter till aktiviteter av olika slag genom våra många olika idrotts- och friskvårdsanläggningar. Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningar. Mer information om idrotts- och föreningsförvaltningen och Göteborgs Stad hittar du på http://www.goteborg.se ARBETSUPPGIFTER Brinner du för en aktiv fritid och vill göra skillnad för dem vi är till för i Göteborgs stad? Har du dessutom lätt för att kommunicera och möta människor och vill vara med och bidra till enhetens utveckling och uppdrag - tveka då inte att söka tjänsten som administratör hos oss på enhet Bokning & evenemang! Tjänsten är ett vikariat på ett år. Bokning & evenemang är en av två enheter som utgör avdelning Föreningsstöd vars huvudsakliga uppdrag är att på olika sätt agera stöd till föreningslivet i Göteborgs stad. Enhetens ansvarsområden består av kundservice, bokningsfunktionen för förvaltningens anläggningar och koordinering för evenemang. Enheten består idag av en enhetschef och 17 medarbetare som tillsammans säkerställer att våra kunder erbjuds bästa möjliga bemötande och stöd. Tjänsten som administratör på bokningen passar dig som vill ha ett varierande uppdrag som omfattar många olika typer av kundbokningar från föreningsliv, skolor, privatpersoner, företag med flera i någon av alla de anläggningar som finns inom idrotts- och föreningsförvaltningens verksamhet. I vårt anläggningsbestånd hanteras bokningar för bland annat bollplaner, ishallar, sporthallar, gymnastiksalar, simhallar, samlingslokaler med mera och varje år hanteras över 200 000 enskilda bokningar. Dina arbetsuppgifter är i första hand att svara på frågor från våra kunder, föreningar, företag och privatpersoner via telefon, ärendehanteringssystemet och mejl. Frågor rör allt från öppettider i våra anläggningar till att göra bokningar i vårt bokningssystem. I tjänsten förväntas du arbeta med att utveckla uppdraget tillsammans med dina kollegor inom förvaltningen och bidra till att ständigt förbättra service och tillgänglighet för dem vi är till för. Huvudsakligen arbetar vi dagtid men det kan vid enstaka tillfällen förekomma arbete på såväl kvällar som helger. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieutbildning. Du har minst två års arbetslivserfarenhet av liknande arbete, exempelvis från bokning, kundtjänst, callcenter eller annat arbete med kundservice via telefon och ärendesystem. Vi ser att du har en god kunskap om idrotts- och föreningslivets förutsättningar och utmaningar och har du erfarenhet av att arbete inom området är detta meriterande. Du har en förmåga att snabbt söka upp och ta till dig information i system, databaser och på webben, samt att tolka och förmedla den på ett lättförståeligt sätt. Vi ser därför att du har hög digital kompetens, goda IT-kunskaper från att ha arbetat i IT-system och god erfarenhet av Office 365. Erfarenhet av att ha arbetat i bokningssystem är meriterande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska. Har du ytterligare språkkunskaper är det meriterande. För att kunna vara rörlig och besöka våra anläggningar har vi som krav att du har B-körkort. Som person vill vi att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande med kunden i fokus samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både kunder och arbetskamrater. Du har en god samarbetsförmåga, är kommunikativ, lyhörd och flexibel. Du arbetar lösningsfokuserat med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande. Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt; vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT På grund av semestertider kommer urval inte påbörjas förrän efter sista ansökningsdag. Vi kommer att hålla dig som kandidat uppdaterad om hur processen fortskrider I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. I stället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande förvaltning som arbetar med positiva och roliga frågor - tillsammans gör vi göteborgarna friskare! Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare och vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden får du en anställning med många karriärvägar och möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-10
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Support Kundbokare Kundansvarig Projektledare Kundrådgivare Administratör Kundsamordnare Offertansvarig Inköpsansvarig Servicerådgivare Kundprojektledare Kundtjänstmedarbetare
7 juli
Terapeut Psykolog Enhetschef KBT-terapeut Administratör Sjuksköterska Socialterapeut Behandlingspedagog
7 juli
Koordinator Administratör Projektkoordinator
Idag